حزب‌الله:

نمی‌پذیریم لبنان به قطار عادی سازی روابط با اسرائیل بپیوندد

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در سخنانی گفت: این حزب نخواهد پذیرفت کشورش به قطار عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ملحق شود.
کد خبر: ۵۰۴۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵ - 06February 2022

نمی‌پذیریم لبنان به قطار عادی سازی روابط با اسرائیل بپیونددبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از پایگاه خبری العهد، سید صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان اظهار داشت: گروهی به طور مداوم اکاذیب و اتهامات باطلی را از طریق رسانه‌ها مطرح می‌کنند و پشت تمامی آن‌ها یک حقیقت وجود دارد که همه باید از آن مطلع شوند.

وی افزود: حقیقت مذکور متوقف کردن مقاومت تحت عنوان «نیاز کشور به نجات» است، اما در واقع آن‌ها می‌خواهند مقاومت و خانواده‌های شهدا و ملت شریف لبنان مسیر عادی سازی روابط را طی کنند و به عادی کنندگان حقیر روابط با دشمن اشغالگر در منطقه ملحق شوند.

صفی الدین ادامه داد: از پادشاهان و شاهزاده‌ها دستور آمده است که همه باید مسیر عادی سازی را طی کنند، اما آیا آدم عاقلی در منطقه و جهان وجود دارد که تصور کند ما بپذیریم لبنان به آن‌ها ملحق شود؟!

وی گفت: آیا گذشته و توطئه‌ها علیه لبنان را فراموش کرده‌ایم؟ در آن زمان ما ضعیف‌تر بودیم، اما مقاومت امروز قدرتمندتر و پیروز است و آیا آن‌ها می‌توانند تصور کنند که ما مسیر عادی سازی را طی خواهیم کرد؟ اگر اینگونه فکر می‌کنند باید بگوییم که دچار توهم و تخیل شده‌اند.

صفی الدین همچنین تاکید کرد: کسانی که از درد و رنج مردم سوء استفاده می‌کنند تا به آن‌ها بگویند که مقاومت مسئول تمام بدبختی‌ها و فجایع این کشور است، این افراد در خدمت کسانی هستند که می‌خواهند لبنان را به سمت تسلیم سوق دهند.

این مقام حزب‌الله لبنان در پایان با اشاره به وجود اختلافات داخلی تاکید کرد که لبنان باید به خودش متکی باشد، باید ارتش ملی آن قوی و مستقل باشد، اقتصادش ملی و مستقل باشد و لبنان نباید تسلیم طمع‌ورزی بانک‌ها یا طمع وحشی‌های سیری ناپذیر باشد؛ بنابراین هیچکس حق ندارد از ما بخواهد که دوباره تجربه گذشته بازگردیم و این یکی از اصلی‌ترین نقاط اختلاف ما با این افراد است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها