مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان همدان:

انقلاب اسلامی بر پایه محاسن عقلی و فکری بنا شده است

حجت‌الاسلام «حسینی» با بیان این‌که یکی از اهداف امام خمینی (ره) از صدور انقلاب اسلامی، ترویج دین است، گفت: دین سعادت انسان‌ها و جامعه بشریت را به‌دنبال دارد و انقلاب اسلامی بر پایه محاسن عقلی و فکری بنا شده است.
کد خبر: ۵۰۴۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹ - 07February 2022

انقلاب اسلامی بر پایه محاسن عقلی، فکری و دینی بنا شده استحجت‌الاسلام «سید محمدتقی حسینی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، اظهار داشت: انقلاب اسلامی را به نام و شخصیت امام خمینی (ره) می‌شناسیم، شخصیتی که جدا از مباحث غرب و شرق، تعریف جداگانه‌ای در دنیایی که وانفسا بود به جامعه بشریت القا کرد و در واقع تئوری جدیدی را به نام تئوری دین در زمانی که تمامی قدرت‌ها مشغول قدرت‌نمایی بودند، بیان کرد‌.

وی بیان داشت: امام خمینی (ره) این موضوع را نه از ۱۲ بهمن که سالروز ورود ایشان به کشور بود، بلکه از سال‌ها قبل از آن بیان کرده و در کتاب ولایت‌فقیه خود به آن‌ اشاره کرده‌اند؛ اما افراد آن زمان تعریف جدیدی که امام خمینی (ره) به جامعه بشری القا کردند را قبول نمی‌کردند‌.

حجت‌الاسلام حسینی توضیح داد: یکی از اهداف امام خمینی (ره) از صدور انقلاب اسلامی، ترویج دین است؛ چون دین سعادت انسان‌ها و جامعه بشریت را به‌دنبال دارد و انقلاب اسلامی بر پایه محاسن عقلی و فکری بنا شده است.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) هدف خود از انقلاب اسلامی را سعادت انسان‌ها و جامعه بشریت می‌دانستند؛ لذا روی این هدف خیلی محکم ایستاده بودند و امروز هرچه تفکرات امام (ره) را بازخوانی کنیم، با این تفکر ایشان بیشتر آشنا می‌شویم.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه هدف امام خمینی (ره) از انقلاب اسلامی، ایجاد مقدمه‌ای برای حکومت اسلام در جهان بود، گفت:  امام خمینی (ره) به این موضوع تأکید داشتند و فرمودند اگر مسئولین در جامعه دینی به فکر حکومت اسلام در جهان نباشند، خائن و خطرناک هستند و اینجا امام به خوبی نشان می‌دهند که هدف‌شان از انقلاب اسلامی فقط جمهوری اسلامی نیست؛ بلکه می‌خواهند آن را به جهان صادر کنند که زمینه‌ساز ظهور باشد.

وی بیان داشت: یکی از اقدامات دشمنان در زمانی که افرادی حاکمیت معنوی پیدا می‌کنند، این است که دستاوردهای معنویت و دین را زیر سوال ببرند و چون رابطه بین انقلاب و دین رابطه تنگاتنگی است و هر آنچه که انقلاب بیان می‌کند، دین نیز بیان می‌کند، دین همان انقلاب است؛ پس امروز دشمن خیلی فراتر فکر می‌کند و هدفش از ایجاد اغلبِ مباحث تنشی که در جامعه و جهان علیه انقلاب بیان می‌کند، این است که می‌خواهند دین را ناکارآمد جلوه دهد.

وی با تأکید بر اینکه باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای جامعه تشریح کنیم، گفت: امروز در منطقه هر تصمیمی بدون حضور ایران گرفته می‌شود، نتیجه نمی‌‌دهد. افرادی همچون شهید سلیمانی تربیت‌شده همین انقلاب است که به‌ لطف خدا مکتب این شهید والامقام جهانی می‌شود. 

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان همدان تصریح کرد: جهت تسریع هر چه بهتر دستاوردهای انقلاب همه مسئولین باید با الگو گرفتن از مدیریت جهادی که رهبر معظم انقلاب فرمودند فکر و برنامه‌ریزی و به سفره مردم توجه کنند که اگر این اتفاق بیفتد این قطار در حال حرکت که به سمت سعادت انسان‌ها است، شتاب خوبی خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها