مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

دهه فجر امیدآفرین داشته باشیم/ شناسایی الگوهای جهاد تبیین

حجت الاسلام شریف‌تبار با بیان اینکه امروز تکلیف ما با مطالعه حرکت‌های بصیرت آفرین روشن می‌شود، شناسایی الگوهای جهاد تبیین برای حرکت در مسیر را امری مهم و ضروری دانست.
کد خبر: ۵۰۴۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴ - 07February 2022

شناسایی الگوهای جهاد تبیین ضروری استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، حجت الاسلام «محمدمهدی شریف‌تبار» مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در نشست هم اندیشی فعالان و کنشگران خواهر اعضای ستاد نهضت پیشرفت خواهران استان در اردوگاه محمودآباد با بیان اینکه تبلیغ و کنش فرهنگی و اجتماعی مؤثر باید براساس اسناد بالادستی نظام مقدس جمهوری اسلامی و بیانیه‌های گام انقلاب باشد، اظهار داشت: نباید سرگردان و متحیرانه در میدان تبلیغ و کنشگری اجتماعی اثری را از خود ثبت کنیم.

وی با تاکید برتوجه به عرضه فضای مجازی و رسانه اظهار داشت: باید علاوه بر حفظ تبلیغ سنتی و تجربه‌های پیشین به اسناد بالادستی در راستای تبلیغ و کنشگری توجه و عمل کنیم زیرا قصه روشنگری، تبلیغ و ترویج با قصه مبارزه، مقاومت و ایستادگی و صبر گره خورده است و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب هرجا از روشنگری صحبت می‌شود، مبارزه نیز در آن وجود دارد.

حجت الاسلام شریف تبار مقاومت و روشنگری، روشنگری و مبارزه را مسئله مهم برشمرد و افزود: مبارزه بدون روشنگری دچار ارتجاع خواهد شد و سابقه جریان نهضت و تا انقلاب اسلامی نیز نشان می‌دهد برخی افراد در مسیر مبارزه بودند اما به دلیل اهمیت قائل نبودن به روشنگری دچار ارتجاع و انحرافاتی شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، روشنگری بدون مبارزه و مقاومت را خشک و بی‌روح دانست و بیان داشت: سرباز عرصه روشنگری و تبلیغ نمی‌تواند به حرکت‌های جهادگونه، مبارزه و مقاومت و یا صبر و استقامت بیگانه باشند زیرا در سیره ائمه معصومان دو سیره روشنگری و مقاومت یا مبارزه موج می‌زند و در دوره جدید دنبال احیای خود و مخاطبان خود هستیم زیرا آنچه سبب توفیق انقلاب شده عنصر مبارزه و روشنگری بوده است.

حجت الاسلام شریف تبار با اشاره به رویش‌ها و ریزش‌های انقلاب اسلامی ادامه داد: برخی از شخصیت‌هایی که در جریان انقلاب بودند به دلیل جداشدن از مسیر نمره منفی کسب کردند زیرا نه تنها مایه هدایت انقلابی‌ها را فراهم نکردند بلکه به عنوان موانعی بودند که سبب انحراف و گمراهی برخی‌ها از مسیر انقلاب شدند.

این مسئول با تاکید بر بازسازی دوباره عناصر فرهنگی و مؤلفه‌های آن، بازتعریف اظهار آن اظهار داشت: پیوستگی و مستمر بودن از جمله ویژگی‌های جهاد است و باید برای تبلیغ و پیام‌های تبلیغی با تمام توان تلاش کرد و تلاش هوشمندانه، بابصیرت، مخلصانه و همه جانبه داشته باشیم.

وی ضمن تاکید برآشنایی با مفاهیم جهاد تبیین اظهار داشت: حرکت براساس سیاست‌های کلی نظام و اسناد بالادستی و بیانیه‌هایی از جمله بیانیه گام دوم انقلاب امری مهم و ضروری است.

حجت الاسلام شریف تبار به فرمان جهاد تبیین صادره از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره و اضافه کرد: در طرح‌های رفیقانه و حرف آورد ریزماموریت‌هایی از جهاد تبیین است و وقتی فرمان جهاد از سوی ولی فقیه صادر می‌شود، وظیفه‌ای برای ما ایجاد می‌کند و باید تمام توان را جمع و برای انجام آن تلاش کرد.

وی با اظهار اینکه قهرمان جهاد تبلیغ در زمان حضرت علی (ع) شخصیتی نظیر عمار بوده است، تصریح کرد: عمار در جنگ صفین منتظر تریبون نبود و اگر حرکت‌های بصیرت آفرین را مطالعه کنیم، تکلیف ما روشن می‌شود و شناسایی الگوهای جهاد تبیین برای حرکت در مسیر امری مهم و ضروری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران حضرت امام راحل، روحانیان و مبارزان انقلاب اسلامی، پیام آوران نهضت عاشورای حسینی را از جمله الگوهای جهاد تبیین دانست و خاطرنشان کرد: برای شناخت الگوهای جهاد تبیین باید با مفاهیم آشنا شویم و موضوعات آن را تبیین کنیم.

وی با اشاره به موضوعات مختلف جهاد تبیین یادآور شد: یکی از موضوعات تبیین مسائل نظام است و در دهه فجر باید امید آفرینی داشته باشیم زیرا دشمن در شرایط کنونی، به دنبال مأموریت جدیدی است که آن روایت‌های دروغین و ترکیبی از انقلاب، اسلام و جبهه مقاومت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی به طرح‌های بخش بانوان اشاره کرد و بیان داشت: طرح‌های رفیقانه، حرف آود، نظام تبیین و سند ۱۴۴۰ از جمله فعالیت های ویژه بانوان در تبلیغات اسلامی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها