دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

محاسبات آمریکا و رژیم منحوس پهلوی غلط بود/ آمریکایی‌ها هیچ شناختی از ملت ایران ندارند

امام خامنه‌ای فرمودند که امروز محاسبات آمریکایی‌ها غلط از آب درآمده و در حال ضربه خوردن از جایی هستند که قبلاً تصورش را نمی‌کردند
کد خبر: ۵۰۵۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۹ - 09February 2022

محاسبات آمریکا و رژیم منحوس پهلوی غلط بود/ آمریکایی‌ها هیچ شناختی از ملت ایران ندارندگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: حضرت امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران روز گذشته در سالروز بیعت تاریخی همافران نیروی هوایی با امام خمینی (ره) در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷، در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش، به این موضوع بسیار مهم اشاره کردند که آمریکا امروز از جایی ضربه می‌خورد که هرگز آن را محاسبه نکرده است.

حال اگر بخواهیم بیشتر و بهتر به این جملات و سخنان بسیار مهم و گهربار رهبر معظم انقلاب اسلامی بپردازیم باید به این نکته اشاره کنیم که آمریکا و رژیم ظالم و ستمگر پهلوی کوچکترین شناختی از جامعه و توده مردم ایران نداشتند و به همین دلیل نیز همواره و در اغلب موارد دچار خطای محاسباتی در برنامه ریزی، سیاستگذاری و برخورد با مردم و تحولات اجتماعی و سیاسی ایران آن زمان می‌شدند.

این خطای محاسباتی و اشتباه در سیاستگذاری فقط محدود به رژیم پهلوی نبود و حکومت ظالم و ستمگر آمریکا که حامی شماره یک شاه خائن بود و از تمامی برنامه‌ها و اقدامات او در زمان حکومت سلطنتی خود بر ایران حمایت می‌کرد نیز از کوچکترین شناخت و درکی نسبت به جامعه آن زمان ایران و تغییر و تحولاتی که در این جامعه در حال وقوع بود نداشتند.

در واقع علت اصلی نبود درک و شناخت کافی توسط رژیم شاه خائن و ارباب آن آمریکا را می‌توان نداشتن ارتباط با توده مردم جامعه دانست، زیرا همانگونه که از نوع حکومت پهلوی مشخص بود این نوع حکومت اصولا و لزوما کوچکترین ارتباطی را با مردم جامعه لازم نمی‌دانست و از این روی نیز افکار و تصوراتی را از وضعیت جامعه داشتند که فاصله بسیار زیادی را با واقعیات آن روز کشور داشت.

البته یکی از آسیب‌هایی که این نوع حکومت‌ها عموما با آن روبرو هستند، این است که آن‌ها اصلا مردم را در ساختار حاکمیت درنظر نمی‌گیرند و حکومتی هم که از چنین رویکرد و سیاستگذاری برخودار باشد رسیدگی به وضعیت اقتصاد، فرهنگ، معیشت مردم و حتی مشکلات اجتماعی را نه‌تنها وظیفه خود نمی‌دانند، بلکه در دستورکار خود نیز قرار نمی‌دهند.

از طرف دیگر آمریکا نیز به دلیل نوع حکومت استعماری که دارد هیچ‌گاه در طول تاریخ نه‌تنها مردم خود بلکه مردم کشور‌هایی که آنجا را مورد استعمار و استثمار قرار داده بود را در ساختار حکومت درنظر نگرفته بوده و نخواهد گرفت. از این روی این کشور عموما به دلیل اینکه کوچکترین شاختی از مردم، جامعه و فرهنگ کشور‌هایی که در آن مداخلات سیاسی و نظام انجام داده در کمک به حکومت‌های دست‌نشانده خود و راهنمایی و دادن مشاوره‌های لازم به آن دچار اشتباه و خطای محاسباتی شده است.

این در حالی است که مردم کشور‌های مختلف به خصوص نیرو‌های جبهه اسلام در ایران اگر در هر میدانی ازجمله میدان‌های نظامی، علمی، اقتصادی و فرهنگی حضور فعال، مفید و آینده‌نگر داشته باشند و امیدوارانه در راه رسیدن به اهداف و آرمان‌های بزرگ اسلام برای آبادانی، آزادی و سربلندی ایران اسلامی گام‌های درست و اصولی را با چشمان باز و با کمک سلاح علم و دانش بردارند با لطف و کمک خداوند متعال می‌توانند تا در برابر دشمنان ایستادگی کرده و موجب شوند تا محاسبات آن‌ها دچار خطا و اشتباه شود.

امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در ادامه صحبت‌های خود به این نکته هم اشاره کردند و فرمودند: امروز دو رئیس‌جمهور آمریکا ــ رئیس‌جمهور قبلی و رئیس‌جمهور فعلی ــ این‌ها دست به دست هم دادند که باقی مانده آبروی آمریکا را ببرند و دارند می‌برند.

نمونه این سخنان ایشان را می‌توان در دوره ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا دانست که او به اقدامات و سیاستگذاری‌های نادرست و بعضا غلط خود نه‌تنها ضرر و زیان‌های فراوان و هنگفتی را به جامعه و مردم آمریکا وارد کرد، بلکه موجب انزوای بیش از پیش این کشور در عرصه جهانی نیز شد.

در پایان نیز باید به این موضوع اشاره کرد که «جو بایدن» که به‌عنوان ریاست جمهوری جدید ایالت متحده آمریکا جای «دونالد ترامپ» را در کاخ سفید گرفته است، با توجه به ضعف‌هایی که در حوزه سلامت خود دارد و کابینه نه چندان یک دست و نسبتا ضعیفی که گردآوری کرده و همچنین درگیری در جنگ‌های خاورمیانه از جمله جنگ یمن که آن هم ناشی از خطای محاسباتی آن‌هااست در حال از بین بردن باقی مانده آبروی نه‌چندان قابل ذکر آمریکا در عرصه جهان هستند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها