نویسنده حوزه دفاع مقدس:

برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید خودسازی درونی صورت گیرد

«نظرلو» گفت: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ابتدا باید خودسازی درونی صورت گیرد. باید کارشناسان و متولیان این حوزه حمایت‌های لازم را انجام دهند، کارهای ماندگار انجام دهند تا در تاریخ به یادگار بماند.
کد خبر: ۵۰۵۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۳ - 12February 2022

برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید خودسازی درونی صورت گیرد«مرضیه نظرلو» نویسنده حوزه دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در زاهدان اظهار داشت: من از دوران دبیرستان علاقه مند به ادبیات و نوشتن بودم. در آن زمان هم مطالبی به صورت پراکنده می‌نوشتم و علاقه مند به نوشتن در حوزه دفاع مقدس بودم تا بتوانم در این زمینه تاثیرگذار باشم. تا اینکه یکی از اساتیدم من را به مجموعه روایت فتح معرفی کردند و من هم شروع به همکاری کردم. بیشتر کارمان در آنجا در حوزه پژوهشی، تحقیقی، آموزشی و کارگاهی بود و به فضل خدا توانستم رشد کنم و با استفاده از توانایی ذاتی که داشتم، خود رابه مرحله تولید رساندم.

وی افزود: از سال ۸۶ تاکنون شروع به کار کردم و تا به الان ۱۴ عنوان کتاب در حوزه های مختلف که بیشتر مستند روایی و تاریخ شفاهی هستند،ب ه چاپ رسیده است و تمام تلاشم استفاده از تکنیک های جدید و نو در این زمینه است.

این نویسنده، عزیز کرده، بگو ببارد باران، راز گمشده مجنون، پسر تفتان، قلب تپنده گل، چشم دیدار مجنون، بیمارستان جنگی، مسیر ملک، بهشت در انتظار و... را از جمله آثارش برشمرد و عنوان کرد: اولین کتابم راز گمشده مجنون است که در باره شهید علی هاشمی فرمانده قرارگاه سری نصرت است که تنها قرارگاه سری زمان جنگ بود که در خرداد ۱۳۶۷  با سقوط جزایر مجنون به شهادت رسید.

مرضیه نظرلو ادامه داد: دوران دفاع مقدس جنگ به خاطر آرمان ها، ارزش ها، اعتقادات ملی و وطنی بود.آنچه که به نیروهای ما قدرت داد تا با کم‌ترین امکانات بتوانند در مقابل دشمنان کاملا مسلح بایستند، قدرت ایمان بود که این قدرت در دوران حال نیز میتواند تاثیر گذار باشد. اگر امروزه دچار مشکلات زیادی هستیم، شاید لازم است ایمانمان را احیا کنیم.

وی با اشاره به انتظاراتش از دستگاه های فرهنگی گفت: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ابتدا باید خودسازی درونی صورت گیرد. باید کارشناسان و متولیان این حوزه حمایت های لازم را انجام دهند، کارهای ماندگار انجام دهند تا در تاریخ به یادگار بماند. اگر هم در حوزه عمل و تخصص و هم در حوزه رفتار و اخلاق درست عمل کنند، خود یک روش برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها