مسئول بسیج فرهنگیان استان همدان:

«جهاد تبیین» یکی از وظایف اصلی بسیج است

«فریادرس» با بیان اینکه جهاد تبیین یکی از وظایف اصلی بسیج است، گفت: تا انتهای سال جاری برنامه‌های مختلفی در بسیج فرهنگیان استان همدان دنبال می‌شود که یکی از آنان بحث تبیین و روشنگری است.
کد خبر: ۵۰۵۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱ - 09February 2022

«جهاد تبیین» یکی از وظایف اصلی بسیج استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، جلسه مشترک سازمان بسیج فرهنگیان استان همدان با اداره‌کل آموزش و پرورش استان با حضور فرمانده سپاه انصارالحسین (ع)، مدیران ادارات آموزش‌ و پرورش شهرستان‌ها، مدیران و اعضای هیئت اندیشه‌ورز کانون‌های بسیج فرهنگیان و برخی از کارکنان اداره‌کل آموزش‌ و پرورش همدان برگزار شد.

سرهنگ دوم پاسدار «طیب فریادرس» مسئول بسیج فرهنگیان استان همدان در این جلسه اظهار داشت: در گام دوم انقلاب لازم است که به سمت اهداف انقلاب اسلامی با قدرتی که در شأن حرکت مردمی انقلاب اسلامی است حرکت کنیم و این اتفاق جز با فهم و درک عمومی ملت و اقشار مختلف جامعه محقق نمی‌شود.

جهاد تبیین یکی از وظایف اصلی بسیج است

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی به مسئله روشنگری توجه ویژه‌ای دارند، افزود: ایشان در سخنرانی‌های اخیر خود بسیار به مسئله «جهاد تبیین» تاکید کردند و در دیدار اخیر با کادر نیروی هوایی ارتش هم مجدداً تأکید کردند که دشمن جنگ ترکیبی علیه انقلاب اسلامی به راه انداخته است.

این مسئول ادامه داد: این جنگ ترکیبی دارای ابعاد سیاسی، نظامی، اقتصادی و روانی است و از طرف جبهه حق هم با یک جنگ ترکیبی پاسخ داده شود.

فریادرس بیان داشت: در طول سال‌های گذشته گروهی که وظیفه اداره و معیشت مردم را به عهده داشتند، براساس اصول و قواعد انقلاب اسلامی عمل نکردند و مباحث اقتصادی را بر مبنای قواعد غیراصولی پیگیری کردند و مردم را دچار مشکلاتی کردند که پیوست یک فتنه سیاسی بود که از سال ۸۸ شروع شده بود و جنگ ۱۰ ساله اقتصادی هم متمم این قضیه بود.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین یکی از وظایف اصلی بسیج است، گفت: تا انتهای سال جاری در مجموعه بسیج فرهنگیان استان همدان، پنج موضوع را به‌طور جدی دنبال می‌کنیم؛ تبیین و روشنگری، پایگاه‌های تخصصی مسئله‌محور که وظیفه آنان کمک تخصصی به آموزش‌ و پرورش است، پیشرفت مدرسه که مدرسه‌محوری را دنبال می‌کند، جهاد آموزشی و کنگره شهدای آموزش‌ و پرورش.

مسئول بسیج فرهنگیان استان همدان با اشاره به درخواست‌های صنفی فرهنگیان، گفت: این درخواست‌ها به‌حق است ولی باید از طریق قانونی باشد. از سال ۹۰ بحث رتبه‌بندی فرهنگیان تصویب شده و باید پیگیری می‌شد. شاید دولت گذشته به دلیل فضایی که در حوزه فروش نفت برایش ایجاد شد و ادعا داشت که حدود ۱۵ درصد رشد اقتصادی داشته است، می‌توانست به راحتی این مسئله را حل کند؛ اما مورد غفلت واقع شد.

وی ادامه داد: موضوع قابل توجه این است که برخی افرادی که شاکی هستند چرا زمانی که چندین هزار میلیارد تومان از صندوق ذخیره فرهنگی برداشت می‌شد، سکوت کرده بودند!

فریادرس خاطرنشان کرد: بسیج در این زمینه وظیفه تبیین و روشنگری دارد، امروز ما در کنار دولتی هستیم که بار سنگینی به دوش گرفته است، دولتی که تا پنج سال آینده باید ماهانه حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان اوراق قرضه‌ای را پرداخت کند که از دولت گذشته به‌جا مانده است.

این مسئول با بیان اینکه باید در کنار مطالبه به‌حق مردم باشیم، گفت: صنوف مختلفی مطالبات جدی دارند و دولت بر اساس این‌ مطالبه بر حق، بحث نظام عادلانه پرداخت را دنبال می‌کند و بحث رتبه‌بندی فرهنگیان هم در مجاری قانونی خودش پیگیری می‌شود.

مسئول بسیج فرهنگیان استان همدان تصریح کرد: حرف حق باید توسط کسانی پیگیری شود که صداقت داشته باشند و ثانیا از مجاری قانونی باید پیگیری شود و حق نداریم برای مطالبه قانونی به دانش‌آموزانی که در طول ۲ سال گذشته فضای کرونا آنان را تحت تأثیر قرار داده بود ضربه وارد کنیم و مطالبات فقط باید در چارچوب قانونی پیگیری شود.

تربیت دانش‌آموز مؤمن و انقلابی از اهداف آموزش‌وپرورش است

«محمود نقوی» سرپرست اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان همدان نیز در این جلسه ابراز داشت: با توجه به ضرورت همکاری و هماهنگی آموزش‌ و پرورش با همه نهادهای انقلابی سطح کشور برای حل مشکلات آموزش‌ و پرورش، ما وظیفه داریم جلسات مشترکی را در راستای پیشبرد اهداف آموزش‌ و پرورش با این نهادها و همچنین با همه فرمانداران و بخشداران در قالب شورای آموزش‌ و پرورش برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه همگان باید در تحقق سند تحول بنیادین که هدفش تربیت دانش‌آموز مؤمن و انقلابی است، تلاش کنند، گفت: مشکلات صنفی معلمان باید به‌صورت قانونی حل شود و مانع از آن شویم که منافقین از این وضعیت سوءاستفاده کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار