برگزاری اولین یادواره «دو ماه شمسی» در شهرستان «اشکذر»

اولین یادواره «دو ماه شمسی» بزرگداشت دو شهید والامقام دوران انقلاب شهرستان «اشکذر» برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۰۵۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۵ - 09February 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، ️اولین یادواره «دو ماه شمسی» بزرگداشت دو شهید والامقام دوران انقلاب شهرستان «اشکذر» برگزار می‌شود.

این مراسم به یاد شهیدان حاج «عباس احمدی» و «کاظم دیاله» همراه با سخنرانی سردار «رضا پورشمسی» فرمانده سپاه الغدیر استان یزد و تجلیل از خانواده دو شهید، عوامل فیلم «دو ماه شمسی»، عطرافشانی و غبار رویی قبور شهدا، پنج شنبه ساعت ۱۸:۴۵ در مسجد شهدای شمسی رستاق از توابع شهرستان اشکذر برگزار خواهد شد.
 
شهید غلام عباس احمدی شمسی سی ام آبان ۱۳۲۲، در روستای شمسی رستاق از توابع شهرستان یزد چشم به جهان گشود. پدرش اکبر، کشاورزی می‌کرد و مادرش صغری نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. شیشه بر و بنا بود. سال ۱۳۴۴ ازدواج کرد و صاحب دو پسر و یک دختر شد. هفدهم آذر ۱۳۵۷، در حسینیه شمسی اشکذر هنگام تظاهرات علیه رژیم شاهنشاهی بر اثر اصابت گلوله به قلب و سر، شهید شد. پیکر وی را در همان حسینیه به خاک سپردند. او را علی نیز می‌نامیدند.
 
شهید کاظم دیاله پنجم فروردین ۱۳۳۶، در روستای شمسی از توابع شهرستان اشکذر به دنیا آمد. پدرش محمدرضا، مقنی بود و مادرش فاطمه نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. سیمانکار بود. سال ۱۳۵۷ ازدواج کرد. هفدهم آذر ۱۳۵۷، در حسینیه شمسی روستای رستاق هنگام شرکت در تظاهرات علیه رژیم شاهنشاهی بر اثر اصابت گلوله به قلب، شهید شد. مزار او در همان روستا واقع است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار