مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان شرقی تاکید کرد؛

نقش مهم هنرمندان و نویسندگان برای حفظ ارزش‌های انقلاب

امیر دریادار «عباسی» گفت: بهترین راه مقابله با ‌تهدیدها؛ شاعران، نویسندگان و هنرمندان هستند که می‌توانند با خلق آثار ادبی و هنری واقعیت‌ها را بازنشر کنند و برای مثال از صفر تا صد زندگی شهید «سلیمانی» را به تصویر بکشند.
کد خبر: ۵۰۵۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰ - 10February 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، امیردریادار دوم ‌«رضا عباسی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی‌ امروز ‌در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره استانی شعر و داستان دفاع مقدس اظهار داشت: انقلاب اسلامی که امروز چهل و سومین سالگرد آن را جشن می‌گیریم، گردنه‌های صعب‌العبور بسیاری را پشت سر گذاشته است. اولین تهدیدی که دشمنان پس از استقرار جمهوری اسلامی ایران به وجود آوردند، موضوع ترورها بود. بعد از ترورها با نفاق حاکم در کشور و استان‌ها مواجه شدیم.

وی افزود: تهدید بعدی جنگ تحمیلی بود که 2 هزار و 990 روز ما را درگیر کرد و طی آن، هشت سال نبرد جانانه را انجام دادیم و بیش از 190 هزار شهید و 270 هزار جانباز و خسارات و مشکلات مالی و اجتماعی برای ما به وجود آورد. دفاع مقدس اولین جنگی بود که بعد از آن هیچ قسمتی از خاک کشور جدا نشد و تمامیت ارضی کشورمان حفظ شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی ادامه داد: بعد از پایان جنگ تحمیلی با تهدیدهایی مثل تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، فتنه و جنگ نرم و بعد آن‌ها با تهدید ترکیبی مواجه شدیم.

وی در تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی در مواجهه با این تهدیدات گفت: اولین دستاورد این تهدیدها ایجاد بازدارندگی بود. بازدارندگی به این معناست که اگر دشمن بخواهد انگشتش را روی ماشه بگذارد باید تبعات و هزینه‌های آن را بپذیرد. اگر در اوایل جنگ تحمیلی ما این بازدارندگی را داشتیم قطعا این جنگ هشت سال طول نمی‌کشید. سردار «حاجی‌زاده» فرمودند ما اگر بازدارندگی موشکی امروز را داشتیم پرونده ‌بعثی را چهار روزه می‌بستیم. بنابراین جوانان باید بدانند دستاورد این تجربیات ایجاد بازدارندگی در حوزه امنیت است.

‌عباسی‌ افزود: یکی از جنبه‌های تهدید ترکیبی شبهه افکنی در میان جوانان است. برای مثال وضعیت امروز را با قبل از انقلاب مقایسه می‌کنند و ادعا می‌کنند این مشکلات بعدا به وجود آمده است. جوانان و نوجوانان باید واقعیات مسائل کشور را قبل و بعد انقلاب بدانند.

وی تصریح کرد: به عنوان کسی که سی و چهار سال در نیروهای مسلح و دریا خدمت کرده‌ام می‌گویم ناوچه «پیکان» که بعدا در رویارویی با عراقی‌ها و آمریکایی‌ها همراه با سفیدجامگان نیروی دریایی به اعماق خلیج فارس رفت، در دفاع مقدس ما فقط وظیفه نگهداریش را داشتیم. یعنی نیروی ما در اسکله غیرعملیاتی بود. در دوران دفاع مقدس از نگهداری به سمت تعمیر رفتیم و توانستیم تعمیر انجام دهیم. بعد از پایان جنگ توانستیم بسازیم. ساختن یعنی اینکه شما بتوانی محصولی درست کنی که در سه حوزه زیر سطح، سطح و هوا بتواند بجنگد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی ادامه داد: ما امروزه از ساخت ناوشکن به ساخت زیردریایی رسیده‌ایم که ارزش آن از انواع جنگنده‌ها و موشک‌های بالستیک بالاتر است. در دریا هر کسی زیردریایی داشته باشد حرف اول را خواهد زد.

عباسی تاکید کرد: در دوران دفاع مقدس ما راهبرد تهدید محور داشتیم. یعنی بررسی می‌کردیم از کجا تهدید می‌شویم و براساس آن استراتژی تعریف می‌کردیم. امروز راهبرد ما علاوه بر تهدید محور بودن، هدف محور نیز هست. یعنی منتظر نمی‌شویم کسی ما را تهدید کند.

وی افزود: ما در حوزه هسته‌ای، نانو، پزشکی و دیگر حوزه‌ها حرفی برای گفتن داریم و همه این‌ها نتایج و دستاوردهای انقلاب اسلامی و به برکت خون شهداست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی درباره نقش هنرمندان و نویسندگان برای مقابله با شبهه افکنی‌های دشمنان گفت: بهترین راه مقابله با این تهدید، شاعران، نویسندگان و هنرمندان هستند که می‌توانند با خلق آثار ادبی و هنری می‌توانند واقعیت‌ها را بازنشر کنند و برای مثال از صفر تا صد زندگی شهید «سلیمانی» را به تصویر بکشند.

عباسی متذکر شد: ما در زمینه داستان نویسی، ساخت فیلم سینمایی، خلق آثار هنری و کلا تولید محتوا به نویسندگان و هنرمندان بسیار نیازمندیم و از آن‌ها تقاضا می‎‌کنیم در زمینه حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به ما کمک کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها