قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی:

جهاد تبیین نیازمند روحیه جهادی و از خودگذشتگی است

حجت الاسلام «حریزاوی» گفت: جهاد تبیین کاری است که حضرت علی (ع) انجام داده است، زیرا این کار خستگی ناپذیری، روحیه جهادی و از خودگذشتگی می‌خواهد از این رو مخاطب جهاد تبیین همگان هستند.
کد خبر: ۵۰۵۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۳ - 10February 2022

جهاد تبیین نیازمند روحیه جهادی و از خودگذشتگی استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، حجت الاسلام «روح الله حریزاوی» قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی شامگاه پنجشنبه در جشن انقلاب در مسجد جامع امیرکلا با اشاره به جریان استخلاف فردی و اجتماعی اظهار داشت: در جریان استخلاف اجتماعی، مؤمن پای رهبر خود می‌ایستند و آن جامعه می‌تواند از یک مسجد شروع شود و مردم پای امام جماعت و امام جماعت پای امت خود بایستند.

وی با اظهار اینکه حضرت امام راحل انقلاب اسلامی را برای جهان طراحی کرد، افزود: هرکس باید محیط را به محیط نمونه اسلامی تبدیل کند و مسجد باید مسجد در تراز اسلام و شهر به شهر تراز اسلامی تبدیل شود.

این مسئول با عنوان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) برای اسلام تلاش‌ها و خدمات زیادی انجام داده است، عنوان کرد: تراز اسلامی در فرزندآوری، عدالت، شفافیت، تربیت و ... معلوم است و هرکسی در هر محیطی تراز اسلامی را پیاده کند.

حجت الاسلام حریزاوی با بیان اینکه امروز درگیر جنگ پیچیده و ترکیبی هستیم، ادامه داد: جنگ‌های ترکیبی و شناختی از سال ۲۰۰۷ به صورت رسمی رونمایی شده است و این جنگ‌ها بسیار پیچیده است و راهبردی که رهبر معظم انقلاب برای مقابله با جنگ شناختی دشمن ارائه کردند، جهاد تبیین است.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی، جهاد تبیین را بسیار سخت دانست و گفت: گاهی حرف حق را تکرار می‌کنیم، ولی تبیین نمی‌کنیم، زیرا تبیین با بیان متفاوت است و زمانی که کلام و بیان را به تبیین تبدیل کنیم، مخاطب به باور و اقناع، تصمیم و اراده می‌رسد و قیام می‌کند.

وی با تاکید براینکه باید در مخاطبان بحث و برانگیختگی ایجاد کنیم، تصریح کرد: جهاد تبیین کاری است که حضرت علی (ع) انجام داده است، زیرا این کار خستگی ناپذیری، روحیه جهادی و از خودگذشتگی می‌خواهد از این رو مخاطب جهاد تبیین همگان هستند.

حجت الاسلام حریزاوی یادآور شد: با جهاد تبیین حق از باطل شناخته می‌شود و این جهاد از کد ملی شروع و به کد پستی منتهی، از گفت‌وگو شروع و به قیام در راه خدا ختم می‌شود و امیدواریم همه به شبکه تبیین گران انقلاب اسلامی بپیوندیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار