برگزاری مراسم گرامیداشت پیروزی انقلاب و سالگرد عملیات والفجر ۸ در قم

مراسم گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و عملیات والفجر ۸ با حضور اعضای سازمان بسیج پیشکسوتان قم در مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان برگزار شد.
کد خبر: ۵۰۵۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶ - 11February 2022

مراسم گرامیداشت پیروزی انقلاب و سالگرد عملیات والفجر ۸ در قمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، مراسم گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب و سی و ششمین سالروز عملیات والفجر ۸ با حضور اعضای سازمان بسیج پیشکسوتان قم در مرکز فرهنگی و موزه انقلاب و دفاع مقدس استان برگزار شد.

در این مراسم، ابتدا «سید مهدی رضویان» مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت استان قم در سخنانی بر ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جدید و جلوگیری از تحریف و فراموشی حماسه‌های بی بدیل ملت ایران تاکید کرد.

در ادامه‌ «سید محمود رضویان»، مشاور و مدیردفترسخنگوی قوه قضائیه و از زندانیان سیاسی رژیم طاغوت، با اشاره به فعالیت‌های جوانان انقلابی قم در دهه ۵۰ و شهادت جوانانی همچون شهید سید حمیدرضا فاطمی و شهید محمدعلی موحدی، اظهار داشت: با اینکه بیش از ۸۳ نوع شکنجه در زمان زندان‌های رژیم ستمشاهی مرسوم بود، اما به سبب کوتاهی ها، اشرار مسلط شوند، جنایاتی به مراتب شدیدتر از ساواک علیه مردم ما انجام خواهند داد.

وی با بیان اینکه نگرانی از تحریف وقایع انقلاب، او را به عرصه خاطره گویی کشانده است، گفت: خاطره گویی‌ها باید چراغ راهی باشد تا به نسل‌های آینده منتقل شود همانگونه که رهبر معظم انقلاب تاکید کرده اند.

رضویان با اشاره به اینکه آنچه در موزه عبرت به نمایش گذاشته شده، تنها درصد کمی از واقعیت است، ادامه داد: اگر کسی بتواند از موزه عبرت دیدن کند، گو اینکه ده‌ها کتاب را بازخوانی کرده است.

وی با ارائه نسخه قدیمی کتاب ولایت فقیه حضرت امام (ره) گفت: من این کتاب را پنهانی در زندان مطالعه می‌کردم، ولی متاسفانه امروز در جامعه ما کتابخوانی وضعیت مطلوبی ندارد.

رضویان همچنین گوشه‌ای از شکنجه‌های ساواک در زندان‌های رژیم طاغوت را بازگویی و نحوه برخورد توام با رافت با شکنجه گران را پس از پیروزی انقلاب اسلامی تشریح کرد.

در ادامه، سردار «احمد فتوحی» جانشین لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در دوران دفاع مقدس، به مناسبت سی و ششمین سالروز عملیات والفجر ۸، تحلیل و خاطراتی از چندین ماه آماده سازی نیرو‌ها برای عملیات والفجر ۸ و فتح فاو در سال ۱۳۶۴ و عبور ۲۰۰۰ غواص از رود اروند در مدت زمانی کوتاه، بیان کرد.

حجت‌الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم نیز در سخنان کوتاهی‌ از رونمایی مستند گردان سیدالشهدا (ع) و تندیس دو تن از فرماندهان لشکر ۱۷ در آینده نزدیک خبر داد.

در مراسم فوق که هم‌زمان در شبکه مجازی هیات آنلاین پخش می‌شد، از سید محمود رضویان مبارز دوران انقلاب اسلامی و احمد فتوحی، از نخستین فعالان کمیته‌های انقلاب اسلامی‌ در سالروز تشکیل این نهاد یک روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره)، با هداء هدایایی تقدیر شد.

در این مراسم، جمع زیادی از بازنشستگان بسیجی سپاه، نیروی انتظامی، ارتش و وزارت دفاع و پیشتیبانی نیرو‌های مسلح در قم حضور داشتند.

همچنین شرکت کنندگان در مراسم، راس ساعت ۲۱ در محوطه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان، به شکرانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب، طنین فریاد‌های الله اکبر سردادند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار