شهید «ناصر اشتری»:

هر کس به حد توان خود پاسدار مکتب سرخ اسلام باشد

«ناصر اشتری» دوم خرداد ۱۳۴۱‏‌ در شهرستان زنجان به دنیا آمد و سرانجام ششم فروردین ۱۳۶۴‏‌ با سمت فرمانده تیپ ٢ ‏لشکر ۳۱ ‏عاشورا در شرق رود دجله عراق بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.
کد خبر: ۵۰۵۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۹ - 24March 2022

هر کس به حد توان خود پاسدار مکتب سرخ اسلامبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، ‌«ناصر اشتری» دوم خرداد ۱۳۴۱‏‌ در شهرستان زنجان به دنیا آمد. تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان پاسدار در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت و سرانجام ششم فروردین ۱۳۶۴‏‌ با سمت فرمانده تیپ ٢ ‏لشکر ۳۱ ‏عاشورا در شرق رود دجله عراق بر اثر اصابت ترکش به مقام شهادت نائل شد. مدفن او در مزار پایین زادگاهش واقع است.

در فرازی از وصیتنامه شهید آمده است:

عزیزان شما با سربلندی و افتخار در جبهه‌ های نبرد مشغول حفاظت از این خون‌های گرانبها باشند و امیدوارند که با توفیقات الهی بتوانند تا آخرین قطره خون خود همچون رهبرشان حسین (ع) پاسدار مکتب سرخ و خونین اسلام که امام حسین (ع ) جان خود را فدای آن کرد، باشند و هر کس به حد توان خود، یکی با شرکت در نماز جمعه و دیگری با کمک مالی و آن یکی با شرکت در جبهه، خلاصه هر کس به حد توان خود و الحمد الله ملت ما عاقل بوده و ان‌شاءالله تلاش بیشتری را در این جهت پیشه خود خواهد کرد.

خاطره‌ای از همرزم شهید:

ناصر به نماز خیلی اهمیت می‌داد. وقتی ناصر نماز می‌خواند می‌ایستادم و نماز خواندنش را تماشا می‌کردم. دوست داشتم ناصر نماز بخواند و من نگاه کنم به قدری خالصانه در مسجد نماز می خواند که همیشه من را مجذوب خود می‌کرد. با خود عهد کردم که این بار در جایگاه ناصر بخوانم. به اذان ظهر یک ساعتی باقی مانده بود. وضو گرفتم و راهی مسجد شدم. ناصر هنوز نیامده بود. کنار پنجره که جای ناصر بود رفتم و جا نماز را پهن کردم. مشغول نماز بودم که صدای ناصر به گوشم رسید. سلام نماز را دادم ولی هنوز در حال نشسته بودم و با خود زمزمه می کردم . ناصر گفت : خدا قبول کنه سرم را بلند کردم و گفتم:
– سلام
– علیکم سلام آقا کریم
– بعد از احوالپرسی رفت و در جای دیگری نماز خواند. بدون اینکه به من حرفی بزند . همین اخلاق در رفتارش بود که همه را مجذوب خود می کرد.

هر کس به حد توان خود پاسدار مکتب سرخ اسلام باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار