نماینده ولی فقیه در مازندران:

خدمات انقلاب و خیانت‌های دشمن را به مردم بازگو کنیم

«محمدی لائینی» گفت: نباید مرعوب هجمه‌ها و تبلیغات رسانه‌ای غرب بشویم و مشکلات معیشتی و اقتصادی نباید ما را منفعل کند و باید هم خدمات انقلاب و هم خیانت‌های دشمنان را به مردم بگوییم.
کد خبر: ۵۰۵۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱ - 11February 2022

خدمات انقلاب و خیانتهای دشمن را به مردم بازگو کنیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مرکز استان ریشه هرگونه ناهنجاری، فساد و ظلم را در بی‌تقوایی و ریشه خوبی‌ها را در تقوا دانست و اظهار داشت: باید تقوا پیشه کنیم و سطح تقوا را در جامعه ارتقاء بدهیم و تقویت کنیم و همه برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌ها مهمترین پیوست فرهنگی اخلاقی معنوی‌اش پیوست تقواست.

وی با تبریک سالروز خجسته میلاد امام جواد (ع) و روز جوان افزود: مسئولین برای رفع مشکلات جوانان قدم بردارند و جوان باید تقی باشد و تقوا پیشه کند و زمینه‌های گناه مبارزه کنند و مشکلات اشتغال و ازدواج برطرف بشود و جوانگرایی و حوان‌محوری اولویت کار ما باشد و جمعین به سمت جوان شدن برود.

محمدی لائینی با بیان اینکه تأخیر انداختن توبه نوعی خودفریبی است، بیان داشت: توبه از واجبات فوری است و رجب ماه استغفار است و باید از این فرصت استفاده کرد.

امام جمعه ساری با تبریک امام علی (ع) و روز پدر و تسلیت ارتحال حضرت زینب (س) و گرامیداشت دهه فجر ادامه داد: اعتکاف با تقویت موج ششم کرونا تعطیل شده است و به فرموده رهبر معظم انقلاب کسانی که از عمل اعتکاف محروم مانده‌اند بهتر است در هر یک از این سه روز نماز جعفر طیار بخوانند و این دستورالعمل عرفانی و بسیار مهم است.

وی با اشاره به تغییر قبله در سال دوم هجری از بیت المقدس به کعبه گفت: این نماد و پیامی است که مسلمانان نباید قبله دیگری جز خدا و دین اسلام را قبله اعمال و رفتار و آمال و سبک زندگی خود قرار بدهند و باید مسلمانان خودشان قبله برای دیگران باشند؛ و نباید قبله غرب قبله و کعبه آمال و آرزوی آنها باشد و به قبله‌های شرق و غرب نباید بیندیشیم.

محمدی لائینی اضافه کرد: انقلاب اسلامی با شعار نه شرقی نه غربی آغاز شده است و امروز همان مسیر و همان راه را ادامه خواهیم داد.

ملت ایران تحمل شکست انقلاب را ندارند

امام جمعه ساری با اشاره به شیوع سویه جدید کرونا بیان داشت: باید به توصیه‌های بهداشتی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب درباره شیوه‌نامه‌های پزشکی و ماسک زدن توجه کنیم و نوبت سوم تزریق واکس را مدنظر قرار بدهیم.

محمدی لائینی با بیان اینکه حضرت امام فرمودند «ملت ایران ثابت کردند تحمل گرسنگی و تشنگی را دارند ولی تحمل شکست انقلاب و ضربه به اصول آن را هرگز نخواهند داشت» ادامه داد: حضور باشکوه مردم در این شرایط نارنجی و زرد و قرمز در خیابان‌ها نشان دهنده این است که مردم از انقلاب دست بردار نیستند.

وی اضافه کرد: دشمنان خوشحال از اعتراضات مردم نباشند چراکه این اعتراضات از اصل انلاب نیست و مردم بین اصل انقلاب و مشکلات موجود معلول تحریم‌ها و ناکارآمدی‌هاست تمایز قائل هستند و مردم هیچگاه انقلاب اسلامی را رها نخواهد کرد و مردم تحمل شکست اصل انقلاب و اصول آن را نخواهد داشت.

امام جمعه ساری ادامه داد: این انقلاب مقدمه حکومت جهانی و اصلاح جهانی است و شیطنت‌های دشمنان مقدمه‌ای بر آغاز افساد جهانی است و این خرده‌دجالها این جنگها و فسادها را تحمیل می‌کنند و یقین داریم همانطوریکه دجال مغلوب حضرت مهدی (عج) خواهد شد این خرده دجالها و بگه شیطانها و غربزدگان و ابزارهای غرب و شیطنت‌های آنها مفلوب این ملت و بیداری ملت و حمایت این ملت خواهد شد.

جهاد تبیین را جدی بگیریم

وی با بیان اینکه ما در برابر انقلاب کم‌کاری می‌کنیم و جهاد تبیین خیلی کمرنگ و ضعیف است و باید آن را جدی بگیریم و عملکردهای موفق و مثبت نظام جمهوری اسلامی و توفیقات و پیشرفتها و خدمات را باید بازگو کنیم، گفت: نباید مرعوب هجمه‌ها و تبلیغات رسانه‌ای غرب بشویم و مشکلات معیشتی و اقتصادی نباید ما را منفعل کند و باید هم خدمات انقلاب و هم خیانتهای دشمنان را بگوییم.

محمدی لائینی با بیان اینکه باید سوابق حنایت کشورهای مدعی حقوق بشر و استعارگران را به مردم بگوییم، گفت: رهبر معظم انقلاب به دو روی جهاد تبیین؛ دفاعی و تهاجمی تأکید کردند و باید جهاد تبیین ترکیبی داشته باشیم.

امام جمعه ساری با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند برکات انقلاب اولا ثبات و امنیت و ثانیا موتور پیشران کشور در عرصه علم و فناوری به ایجاد زیرساخت‌های حیاتی و اقتصادی و عمرانی شد که تا اکنون ثمرات بالنده آن روز به روز، فراگیرتر می‌شود.

وی ادامه داد: هزاران شرکت دانش بنیان، هزاران طرح زیرساختی و ضروری برای کشور در حوزه عمران، حمل و نقل، صنعت، نیرو، معدن، کشاورزی، آب و میلیون‌ها تحصیل کرده دانشگاهی، هزاران واحد دانشگاهی و ده‌ها طرح از قبیل چرخه سوخت هسته‌ای، سلول‌های بنیادین، فناوری نانو، زیست فناوری و با رتبه نخستین در کل جهان و ۶۰ برابر شدن صادرات غیرنفتی، ده برابر شدن واحد‌های صنعتی و دهها برابر شدن صنایع از نظر کیفی، تبدیل صنعت مونتاژ به فناوری بومی، برجستگی محسوس در رشته‌های گوناگون مهندسی از جمله در صنایع دفاعی، درخشش در رشته‌های مهم پزشکی و جایگاه مرجعیت در آن و دهها نمونه دیگر از پیشرفت؛ محصول روحیه «ما می‌توانیم» و احساس جمعی است که کشور برای ما به ارمغان آورد و این موفقیت‌ها معلول انقلاب اسلامی است.

محمدی لائینی با تقدیر از حضور حماسی ملت و ایستادگی و مقاومت پای انقلاب اسلامی اظهار داشت: مردم با حضور پرشور در راهپیمایی حمایت و ایستادن پای ارزش‌ها را به نمایش گذاشتند.

امام جمعه ساری با اشاره به استقرار سه بالگرد امداد و نجات در استان گفت: هر سال هکتارها از جنگل و جزیره میانکاله براثر آتش سوزی از بین می‌رود و اگر پایگاه اطفای حریق هوایی وجود داشت بهتر می‌توانستیم خدمات ارائه دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار