امام جمعه شاهرود:

ملت ایران انقلاب خود را با ویژگی فرهنگی به دیگر کشور‌ها صادر کردند

«امینی» گفت: ملت ایران انقلاب خود را با ویژگی فرهنگی و نه به صورت نظامی به دیگر کشور‌ها صادر کردند.
کد خبر: ۵۰۵۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲ - 11February 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، حجت الاسلام «عباس امینی» امام جمعه شاهرود در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مسجد و حسینیه قلعه این شهر، صدور انقلاب به خارج از کشور را یکی دیگر از دستاورد‌های خارجی برشمرد و اظهار داشت: ملت ایران انقلاب خود را با ویژگی فرهنگی و نه به صورت نظامی به دیگر کشور‌ها صادر کرد.

وی افزود: امروز ملت یمن با همه مظلومیت و محدودیت‌های خود موشک هایش ائتلاف ننگین عرب، عبری و غربی را آزار می‌دهد و این دستاورد انقلاب اسلامی بود.

خطیب جمعه شاهرود به جهانی کردن بسیاری از مسائل اسلامی پس از انقلاب نیز اشاره کرد و گفت: یکی از آن‌ها مسئله فلسطین بود که به برکت انقلاب از حصار عرب‌ها بیرون آمد و اکنون در روز قدس حتی در آمریکا نیز ملت مسلمان به راهپیمایی می‌پردازند.

امینی، بیان مواضع مقتدرانه در مجامع بین المللی را نیز یکی دیگر از دستاورد‌های خارجی انقلاب دانست و گفت: یکی دیگر از این دستاورد‌ها حمایت از مردم منطقه بود و امام راحل واژه مستضعف را از قرآن گرفت و فرمود که ما وظیفه داریم از مستضعفان جهان دفاع کنیم.

وی به دستاورد‌های داخلی انقلاب اسلامی ایران هم اشاره کرد و افزود: تضمین ثبات و امنیت و حفظ تمامیت ارضی کشور، ایجاد زیرساخت‌های علمی، فناورانه، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، به اوج رساندن مشارکت‌های مردمی، ارتقاء بینش سیاسی مردم، برقراری عدالت و رفاه نسبی و برخورداری از روحیه مقاومت و ایستادگی در برابر زورگویان از جمله این دستاورد‌ها بود.

امام جمعه شاهرود با تأکید بر اینکه انقلاب ما به دلیل دارا بودن ظرفیت‌های فراوان آینده روشنی دارد که باید تبیین شود، یادآور شد: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی جهاد تبیین یک فریضه قطعی، فوری و همگانی است.

امینی با بیان اینکه همه کسانی که حتی جامعه کوچکی را می‌توانند تحت تأثیر قرار دهند باید جهاد تبیین در پیش بگیرند، اظهار داشت: امروز دشمنان می‌خواهند نقاط قوت ما را در ذهن جوانان نقاط ضعف و نقاط ضعف ما را از آن چیزی که هست هزاران برابر بزرگتر نشان دهند.

وی با بیان اینکه راهپیمایی امسال به دلیل حفظ سلامت مردم به صورت خودرویی برگزار شد، ابراز داشت: اکنون نیز از مردم به خصوص آن‌هایی که در مسائل بهداشتی کمی از دیگران عقب‌تر هستند می‌خواهیم شیوه نامه‌ها را رعایت کنند چرا که سلامت عمومی کشور حق الناس عمومی است.

امام جمعه شاهرود اضافه کرد: ایام البیض نیز امسال ممکن است به دلیل کرونا با محدودیت همراه باشد، اما با این حال می‌توانیم در خانه اعمال این سه روز را انجام دهیم.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار