مجتهدزاده خبر داد:

اولین گردهمایی پژوهشگران حوزه زنان و دفاع مقدس برگزار می‌شود

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس از برگزاری اولین نشست پژوهشگران عرصه دفاع مقدس توسط این سازمان خبر داد.
کد خبر: ۵۰۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰ - 03August 2015

اولین گردهمایی پژوهشگران حوزه زنان و دفاع مقدس برگزار می‌شود

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس به نقل از روابط عمومی سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس، مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس با بیان اینکه تلاش پژوهشگران عرصه دفاع مقدس بهویژه محققانی که در حوزه زنان و دفاع مقدس زحمت کشیدهاند باید مورد تقدیر قرار گرفته و تقویت شود، خاطر نشان کرد: موضوع دفاع مقدس باید در صدر اولویتهای پژوهشی دانشگاهها و مراکز علمی و آموزشی قرار گیرد.

وی بر لزوم برنامهریزی جامع عملیاتی در حوزه مرتبط با پژوهشهای دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: به دلیل اهمیت اقدام هماهنگ در احصای اولویتهای پژوهشی و انجام مطالعات راهبردی این حوزه، سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس نخستین گردهمایی پژوهشگران حوزه زنان و دفاع مقدس را برگزار خواهد کرد.

مجتهدزاده جمع آوری و ارائه پژوهشها و مقالات کاربردی را یکی از موارد مهم در جهت ترویج فرهنگ دفاع مقدس عنوان و خاطرنشان کرد: برای ارائه مولفه های دفاع مقدس در سطح ملی و بین المللی برنامه ریزی های مناسب صورت گرفته است که از جمله به شناسایی پژوهشگران و فراخوان پژوهشی اساتید دانشگاه به منظور ارائه این مولفه ها به جامعه می توان اشاره کرد.

مجتهدزاده همچنین به برنامه های هفته دفاع مقدس در مهرماه سال جاری اشاره کرد و گفت: اجرای مراسم اهدای گل به مرقد امام راحل و تجدید بیعت خانواده معظم شهدا با آرمان های بنیانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری در هفته دفاع مقدس برگزار میشود.

مجتهدزاده با بیان اینکه جلوه های دفاع مقدس می تواند انسان را به کمال برساند، بر تدوین و تألیف خاطرات بانوان در آن دوران به منظور در اختیار قرار دادن نسل جوان تأکید کرد، تا جوانان متوجه هویت و تاریخ پر افتخار خود شوند.

وی همچنین با اشاره به رهنمورهای مقام معظم رهبری که فرمودند اجازه ندهید فعالین دفاع مقدس منزوی شوند اظهار داشت: باید با استفاده از ظرفیت و مشاوره  این فعالین گامهای اساسی برای پیش برد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برداشته شود.

مجتهدزاده همچنین با اشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری که زنان حماسه ساز دوران دفاع مقدس باید به عنوان الگو به جامعه معرفی شوند، خاطرنشان کرد: باید با معرفی بانوانی که سرود جهاد را برای حضور مردان در جبهه ها فراهم کردند الگوهای معنوی را پیش روی جامعه و نسل جوان قرار دهیم.

وی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری بر حرکت جهادی و استفاده از ظرفیتهای ملی برای پیش برد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تأکید دارند باید با استفاده از ظرفیت نیروهای مستعد و جهت دهی افکار جامعه، فرهنگ ایثار، شهادت و کمال گرایی را نشر دهیم.

مجتهدزاده تأسیس بیت الزهرا را فعالیتی ارزشمند، جهادی و خودگردان  و مرکز اجتماع صاحبنظران عرصه نشر ارزش های دینی بویژه در حوزه زنان و خانواده خواند.

وی به اجرای «طرح عقیله» توسط سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس با همکاری امور زنان سازمان اوقاف اشاره کرد و اظهار داشت: در این طرح واحد خواهران حوزه علمیه استان تهران نیز  به منظور بصیرت افزایی نخبگان در حوزه دفاع مقدس مشارکت خواهد داشت.

وی در ادامه جمع آوری کتابهای مربوط به حوزه دفاع مقدس واستفاده از ظرفیت فضای مجازی و هدایت آن و بهره مندی از ابتکار و تخصص جوانان در موضوع دفاع مقدس و همچنین ایجاد و تقویت کمیته دختران جوان را ضروری دانست.

مجتهدزاده اظهار امیدواری کرد: کتابها و مستندات تهیه شده در سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس که مبتنی بر سبک زندگی وسیره شهداست به عنوان منابع مرجع در اختیار هنرمندان در جهت ساخت فیلم و انیمشین قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار