تاکید بر توسعه همکاری‌ها در دیدار وزیر امور عمومی لبنان با همتای عراقی

وزیر امور عمومی و حمل و نقل لبنان امروز با همتای عراقی خود در بغداد درباره توسعه همکاری‌ها در همه زمینه‌های حمل و نقل گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۵۰۶۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰ - 12February 2022
تاکید بر توسعه همکاری‌ها در دیدار وزیر امور عمومی لبنان با همتای عراقیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «علی حمیه» وزیر امور عمومی و حمل و نقل لبنان بعد از ظهر امروز وارد بغداد شد و مورد استقبال «ناصر حسین بندر الشبلی» همتای عراقی خود قرار گرفت.
 
علی حمیه پس از آن در مقر وزارت حمل و نقل عراق با همتای عراقی خود در حضور سفیر لبنان در عراق دیدار کرد و پاره‌ای از مسائل مهم مربوط به حوزه حمل و نقل هوایی، دریایی و زمینی را بررسی کردند.
 
بر اساس اعلام بیانیه وارت حمل و نقل عراق، الشبلی در این دیدار بر اهمیت باز کردن افق همکاری مشترک و تبادل تجربیات بین دو کشور تاکید کرد به طوری که به نوبه خود به توسعه همکاری‌های مشترک و خدمت به منافع عمومی کمک کند.
 
وزیر حمل و نقل لبنان هم این دیدار را مثمر ثمر خواند و تاکید کرد که در خصوص توسعه همکاری‌ها در همه زمینه‌های حمل و نقل عمومی مجموعه‌ای از تفاهم‌ها حاصل شده است.
 
وزیر لبنانی گفته بود که در این سفر با مقامات عراقی راه‌های تقویت روابط در زمینه حمل و نقل زمینی، دریایی و هوایی و موضوع ترانزیت از طریق عراق به کویت، ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس و همچنین ورود کامیون‌ها و یخچال‌های لبنانی به مقصد نهایی آن در تمام شهر‌ها و استان‌های عراق و مشارکت عراق در بازسازی بندر بیروت را بررسی می‌کند.
 
حمیه تصریح کرد: عراق کشوری عزیز و برادر است و ما به دنبال توسعه زمینه‌های همکاری بین دو کشور هستیم.
وزیر لبنانی ضمن قدردانی از استقبال خوب و گرم دولت و ملت عراق، حمایت عراق از لبنان و عمق روابط دوجانبه و تصمیم مشترک برای توسعه آن‌ها را برشمرد.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار