مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مطرح کرد؛

الزام بروزرسانی امکانات موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

جعفری با بیان این‌که بخش عمده‌ای از امکانات موزه ملی انقلاب و دفاع مقدس مستهلک شده و نیاز به بازسازی و بازمهندسی و بروزرسانی دارد، گفت: شهردار تهران پذیرفت در عرض سه سال زیرساخت‌ها را هماهنگ کند و به روزرسانی شود.
کد خبر: ۵۰۶۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴ - 13February 2022

امکانات موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بروزرسانی می‌شود«علی‌اصغر جعفری» مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس در حاشیه نهمین نشست هیأت امنای موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، اظهار داشت: امروز نهمین جلسه هیأت امنای موزه ملی انقلاب و دفاع مقدس به ریاست سردار سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و با حضور تمامی اعضاء برگزار شد.

وی افزود: ما هر سال دو جلسه هیأت امنا داریم که اولین جلسه امسال در شهریورماه برگزار شد و دومین جلسه نیز امروز برگزار شد. در جلسه امروز چند بخش را با نظر اعضای هیات امنا به تصویب رسید که یکی عملکرد مالی سال ۱۴۰۰ موزه بود که هم گزارش حسابرس سال ۱۳۹۹ ارائه شد و هم عملکرد ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰ مطرح شد.

مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادامه داد: خوشبختانه در گزارش حسابرس قانونی مربوط به سال ۱۳۹۹ عملکرد موزه مطلوب ارزیابی شد که این موضوع بسیار خوبی است و به تصویب هم رسید. همینطور عملکرد ۱۰ ماهه امسال موزه هم نشان می‌دهد که هم شهرداری حمایت خوبی کرده و هم کار‌ها بسیار خوب پیش رفته است.

جعفری خاطرنشان کرد: در کنار این‌ها با توجه به اینکه موزه ملی انقلاب و دفاع مقدس تقریبا ۱۰ سال از آغاز فعالیت‌های آن می‌گذرد و اینجا یک مجموعه بسیار تکنیکال و فوق العاده مدرن است و در لبه تکنولوژی هم حرکت می‌کند بخش عمده‌ای از این امکانات مستهلک شده و نیاز به بازسازی و بازمهندسی و بروزرسانی دارد.

وی اضافه کرد: در جلسه گذشته شهردار تهران پذیرفت در عرض سه سال زیرساخت‌ها را هماهنگ کند و به روزرسانی شود که ما امروز گزارشی از اقدامات برشی از سال ۱۴۰۰ این مصوبه را ارائه کردیم. تقریبا چیزی در حدود ۴۶ درصد از تعهدات سال ۱۴۰۰ ما راجع به محدودیت‌های مالی انجام گرفته و قرار شد در سال آینده و همینطور در سال ۱۴۰۲ بتوانیم مابقی را پیگیری کنیم تا حداقل یک بار بعد از ۱۰ سال این ظرفیت بروزرسانی شود تا با قوت برای یک دهه دیگر این کار را پیگیری کند.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یادآور شد: در کنار این پروژه‌های توسعه‌ای اینجا مطرح شد. بحث موزه انقلاب اسلامی، موزه مقاومت، موزه نقش زنان در انقلاب و دفاع مقدس و موزه تهران که در مورد هر کدام از این‌ها بحث شد. طرح‌ها و سناریو‌ها آماده شده و مقدمات کار فراهم شده و امیدواریم که بتوانیم در کنار توسعه‌هایی که انجام دادیم همانند فاز اول موزه مقاومت که انجام شده است آن‌ها را هم بتوانیم بر اساس سناریویی که آماده شد و کار بزرگی هم صورت گرفت، انجام بدهیم.

جعفری تصریح کرد: یکی از مصوبات این مجموعه بحث اصلاح فضای موزه باز است که این پروژه هم نزدیک به یک سال است که مشاورین و طراحان در حال کار بر روی آن هستند. تاکید هیأت امنا بر این بود که حتما این پروژه را تسریع کنند تا فضای باز موزه آن حس دفاع مقدس را بتواند به شکل مناسب‌تر و بهتری به مخاطبان منتقل کند.

وی در پایان گفت: گزارشی از مهم‌ترین فعالیت‌های سال ۱۴۰۰ هم در قالب یک کلیپ تصویری ارائه شد و مورد توجه اعضای هیأت امنا قرار گرفت. همانطور برابر ضوابت قانونی حسابرس قانونی موزه برای سال ۱۴۰۰ هم مشخص شد تا بتواند کار حسابرسی را دنیال کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار