معاون استاندار مازندران:

مسئولین حمایت از خانواده شهدا را وظیفه خود بدانند

«سلگی» گفت: حمایت از خانواده شهدا و ایثارگران نباید صرفا به عنوان یک رویکرد اداری مدنظر قرار گیرد بلکه باید مسئولین این موضوع مهم را برای خود وظیفه و تکلیف بدانند.
کد خبر: ۵۰۶۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۱ - 13February 2022

مسئولین حمایت از خانواده شهدا را وظیفه خود بدانندبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «روح الله سلگی» معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران امروز در نشست شورای هماهنگی امور ایثارگران مازندران حل مشکلات جامعه ایثارگری را وظیفه تمامی دستگاه‌های دولتی و عمومی دانست و اظهار داشت: متاسفانه بخش قابل توجهی از قوانین حمایتی مربوط به ایثارگران به خاطر عدم شناخت دستگاه‌ها مسکوت مانده است.

سلگی افزود: تبیین جایگاه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تبلیغ رسالت نظام مقدس جمهوری اسلامی در بین اقشار جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان است.

وی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی اخیرشان راهبرد جهاد را تبیین کردند که باید در حوزه ایثار و شهادت این منویات برای نسل‌های جوانان به خوبی بیان شود.

این مسئول ادامه داد: دستاوردهای ماندگار شهدای والامقام و جانبازان، آزاداگان و ایثارگران باید بیش از پیش به اقشار مردم اطلاع‌رسانی شود و باید نوجوانان ما بدانند که در هشت سال دفاع مقدس فرزندان این آب و خاک چه خدمات ماندگاری را رقم زدند.

معاون استاندار مازندران گفت: از بُعد اخلاقی و قانونی وظیفه تکریم و حمایت از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را داریم اما متاسفانه در برنامه‌های قانون پنجم و ششم توسعه، قوانین حمایتی از ایثارگران به کلی حذف شد که در سال جاری با مصوبات جدید مجلس شورای اسلامی، این قوانین حمایتی بار دیگر در گام اجرایی قرار گرفته است.

سلگی با بیان اینکه، اکنون بخش قابل توجهی از قوانین حمایتی مربوط به ایثارگران مسکوت مانده و یا دستگاه‌های اجرایی شناخت کافی برای اجرای آن ندارند، اضافه کرد: اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران قوانین حمایتی که در این حوزه وجود دارد اما اجرا نمی‌شود را شناسایی کند تا با برنامه‌ریزی اصولی برای پیاده‌سازی آن با همکاری دستگاه‌های اجرایی و خدماتی اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: خدمت به جامعه ایثارگران را وظیفه خود می‌دانیم و از مسئولین دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان می‌خواهیم تمام قد از خانواه‌های معظم شهدا و ایثارگران حمایت و پشتیبانی کنند.

سلگی در پایان گفت: حمایت از خانواده شهدا و ایثارگران نباید صرفا به عنوان یک رویکرد اداری مدنظر قرار گیرد بلکه باید مسئولین این موضوع مهم را برای خود وظیفه و تکلیف بدانند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار