فرمانده سپاه قم خبر داد؛

تدوین «تاریخ شفاهی» به صورت فیلم و کتاب در قم

سردار «موحد» از تدوین تاریخ شفاهی دفاع مقدس در قالب‌های هنری و به صورت فیلم و کتاب در قم خبر داد.
کد خبر: ۵۰۶۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳ - 14February 2022

تدوین تاریخ شفاهی به صورت فیلم و کتاب در قمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، سردار «محمدرضا موحد» فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) در مراسم رونمایی از مستند «چهارمین شب» ویژه عملکرد گردان سیدالشهدا (ع) لشکر ۱۷ در عملیات والفجر ۸ اظهار داشت: موضوع روایتگری بسیار اهمیت دارد، زیرا وسیله انتقال درست ارزش‌ها به نسل‌های آینده است.

وی افزود: روایت حماسه دفاع مقدس بسیار مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، زیرا موجب پاسداشت ارزش‌های ایثار و شهادت و جلوگیری از هرگونه انحراف و تحریف آن حماسه می‌شود.

فرمانده سپاه استان قم با اشاره به ضرورت جلوگیری از هر گونه مبالغه در بیان رویداد‌های حماسه ایثار و شهادت، عنوان کرد: روایتگری در واقع واسطه گری رزق معنوی است که ارزش‌ها را از زبان خالقان آن‌ها به نسلی که آن دوران را درک نکرده اند، منتقل می‌کند.

موحد با بیان اینکه طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب که ما تا پنجاه سال دیگر هم اگر درباره این هشت سال دفاع مقدّس کار‌های نو انجام بدهیم، زیاد نیست، عنوان کرد: در حوزه جمع آوری تاریخ شفاهی دفاع مقدس، هم در قالب فعالیت‌های هنری وارد شدیم و هم به صورت کتاب و فیلم که در حال اجراست.

وی تاکید کرد: در تاریخ شفاهی سه هدف لبیک به فرمان رهبری عزیز، پرورش نیروی انسانی و تولید آثار و انتقال به نسل جوان را دنبال می‌کنیم و به دنبال جمع آوری و تدوین سند راهبردی تاریخ شفاهی هستیم.

فرمانده سپاه قم در پایان با اشاره به رونمایی از مستند «چهارمین شب» گفت: جلسه نقد و بررسی این فیلم بزودی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار