رییس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس:

«دفاع مقدس» شالوده قدرت انقلاب اسلامی است

سردار «نائینی» گفت: شالوده قدرت انقلاب اسلامی حماسه دفاع مقدس است و این حماسه مشتمل بر معارفی است که تا سال ها ظرفیت انتقال به نسل جدید را دارد.
کد خبر: ۵۰۶۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳ - 14February 2022

سردار «علی محمد نائینی» رییس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس/ در حال ویرایشبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، سردار «علی محمد نایینی» رییس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در مراسم رونمایی از مستند «چهارمین شب» ویژه معرفی نقش گردان سیدالشهدا (ع) لشکر ۱۷ در عملیات والفجر ۸ در سالن ایثار موزه انقلاب و دفاع مقدس قم، اظهار داشت: هر سال در یوم الله ۲۲ بهمن ضربه‌ای به دشمن وارد می‌شود و امسال هم در این جشن بزرگ و با خلق ۲۲ بهمن تماشایی، آرزو‌های دشمن در هم کوبیده شد.

وی افزود: حضور خودرویی و موتوری مردم در راهپیمایی در شرایطی بود که غالبا دلخوری اقتصادی و معیشتی داشتند، ولی نشان دادند پای کار نظام هستند و امید را به دل های مسئولان دمیدند؛ شب ۲۲ بهمن گلبانگ الله اکبر در تهران حماسه آفرید و راهپیمایی امسال پیام شکست فشار حداکثری از طرف مردم ایران به استکبار بود.

رییس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس ادامه داد: سه سال قبل قدرت های غربی گفتند با فشار حداکثری نظام جمهوری اسلامی سالگرد پیروزی خود را نخواهد دید ولی امسال اعلام کردند این راهبرد شکست خورده است.

وی با بیان اینکه امروز شالوده قدرت انقلاب اسلامی دفاع مقدس است، تاکید کرد: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، دفاع مقدس مشتمل بر معارفی است که تا دو قرن ظرفیت انتقال به نسل جدید را دارد.

نایینی تصریح کرد: روایت های ذکر شده از دفاع مقدس یک هزارم حوادث رخ داده نیست و دفاع مقدس اقیانوسی است که باید گنج های زیادی از آن استخراج کرد.

وی گفت: هرچه محتوا تولید شود، مهمات اصلی در جنگ فرهنگی محسوب می شود، جنگی که سلاح آن رسانه است و تا فهم صحیح نباشد جبهه درستی در این جنگ شکل نمی گیرد.

 رییس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس عنوان کرد: رهبر انقلاب از جنگ ترکیبی نام برده اند که جنگ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، رسانه‌ای و ... است و باید باور کنیم در شرایط جنگی هستیم و آرایش جنگی بگیریم و فعالیت کنیم.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بر ضرورت جهاد تبیین، افزود: هدف اصلی ایشان در بیانیه، معرفی تمدن اسلامی با امید به آینده با افتخار به گذشته است. 

نایینی تصریح کرد: باید بیان روایت گذشته و دوران دفاع مقدس خود را به دست بگیریم تا مبادا دیگران برای ما روایت گری کنند و طبق فرموده رهبری هر روز هشت سال دفاع مقدس، یوم الله است..

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: مرکز اسناد دفاع مقدس، ۵۶۰ پژوهش از جمله تولید اطلس، شناسنامه و ...در مورد عملیات ها انجام داده و فلسفه وجودی مرکز، تدوین آثار و فعالیت های متن جنگ است. 

رییس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس گفت: بعد از فتح خرمشهر هیچ راهی جز تنبیه متجاوز نبود. دنیا حاضر نبود پیروز جنگ را معرفی کند و دشمن غرامت بپردازد و صدام را تنبیه کند که اگر می‌پذیرفتند باعث صدور انقلاب می شد.

وی ادامه داد: برخی افراد، سوالاتی را همراه با اغراض سیاسی مطرح می‌کنند؛ می گویند چرا بعد از فتح خرمشهر به جنگ ادامه دادید؟ چون منطقی ترین کار ادامه جنگ بود زیرا در همه جنگ ها بعد از پیروزی باید دشمن تعقیب و مجازات شود و امام راحل هم بر این موضوع تاکید و تایید داشتند.

نایینی یادآور شد:  لذا بعد از فتح خرمشهر به دشمن حمله کردیم ولی چون تصور درستی وجود نداشت، چند عملیات ناموفق داشتیم و پس از آن توانستیم به درک صحیحی از عملیات ها برسیم؛ این بود که در عملیات والفجر ۸ دشمن را شکست دادیم و عملیات دفاع متحرک انجام شد.

وی افزودد: تمام مجاهدت های سال ۶۵ در یک سرزمینی برای یک هدف خاص انجام شد و آن، تهدید بصره و شکست عراق بود که در آخر محقق شد و بعد از آن، پذیرش قطعنامه ۵۹۸ را شاهد هستیم.

رییس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس گفت: پیروزی ما در شرایط فشار حداکثری دشمن بود و شاهد ۳۳ درصد جنگ شهری بعد از فتح فاو بودیم. دشمن دو راهکار بیشتر نداشت یا پذیرش ایران پیروز یا فشار حداکثری در جنگ لذا استکبار جهانی ارتش عراق را از همه جهت تجهیز کرد نتیجه همه مجاهدت ها در شرایط سخت اوج پیروزی بود.

وی ادامه داد: دشمن زمانی جنگ را تحمیل کرد که ایران دارای ثبات سیاسی نبود و فکر می کرد با جنگ، پیروز میدان است ولی در پرتو انقلاب، معادلات دشمن غلط از کار درآمد.

نایینی تاکید کرد: دشمنان تا امروز هم همچنان قدرت نرم انقلاب اسلامی را نفهمیده اند و ما شاهد بیداری اسلامی در منطقه هستیم و در جنگ رسانه‌ای جدید با عنایت به رهنمودهای رهبر انقلاب و پشتوانه ایمان مردم رو به جلو حرکت می کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار