با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری؛

فاز اول فرودگاه و صنایع هواپیماسازی امام رضا (ع) در مهریز افتتاح شد

فاز اول فرودگاه و صنایع هواپیماسازی امام رضا (ع) در مهریز استان یزد با هدف آموزش و انجام پرواز‌های سبک و تولید هواپیما‌های این بخش از صنعت هوانوردی، با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشور مورد بهره برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۵۰۶۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶ - 14February 2022

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، فاز اول فرودگاه و صنایع هواپیماسازی امام رضا (ع) در مهریز استان یزد با هدف آموزش و انجام پرواز‌های سبک و تولید هواپیما‌های این بخش از صنعت هوانوردی، با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشور مورد بهره برداری قرار گرفت.
 
این فرودگاه که با سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینی به مساحت ۹۸ هکتار شامل باند فرودگاه، آشیانه و ساختمان اداری است، صبح امروز دوشنبه ۲۵ بهمن ماه با حضور «محمد محمدی بخش» معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، «سیاوش امیر مکری» رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور، «مهران فاطمی» استاندار یزد و جمعی از مسئولان کشوری و استانی مورد بهره برداری قرار گرفت. 
 
مدیرعامل این مجموعه گفت: احداث باند فرودگاه به طول هزار و ۶۰۰ متر و احداث ۶ هزار متر سالن از جمله زیرساخت‌های لازم برای راه اندازی خط تولید هواپیما‌های سبک است.

حسینی نسب افزود: تجهیزات لازم برای راه اندازی خط تولید نیز خریداری شده و تا سه ماه آینده نصب خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی هم توسعه هوانوردی عمومی در کشور را از دستورکار‌های دولت دانست و گفت: با شکل گیری مجموعه هوانوردی در این سازمان، اقدامات خوبی برای توسعه هوانوردی و آموزش و ورزش‌های هوایی دنبال می‌شود.

محمدی بخش افزود: تلاش می‌کنیم همه موانع پیش روی راه اندازی خط تولید هواپیما‌های سبک در استان یزد برطرف شود تا با شکل گیری این مجموعه و توسعه هوانوردی عمومی در کشور به اقتصاد، رفاه و آسایش مردم کمک کرده باشیم.

استاندار یزد هم با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای احداث این مجموعه اظهار داشت: پیگیری‌های لازم را برای محقق شدن اهداف طراحی شده در این حوزه انجام خواهیم داد.

قرار است با رفع برخی موانع تولید و البته حمایت‌های بیشتر دولت از این صنعت نوپا در کشور تا یک سال آینده به صورت سالانه ۵۰ فروند انواع هواپیما‌های سبک در استان یزد تولید شود. با تولید این میزان هواپیمای سبک، هم نیاز کشور برطرف شده و هم از خروج سالانه ۳۵۰ میلیون دلار ارز جلوگیری خواهد شد.

تاکنون برای احداث این مجموعه بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است. در حال حاضر برای واردات هر یک از هواپیما‌های سبک بالغ بر هشت میلیارد تومان هزینه می‌شود در حالی که هزینه تمام شده ساخت چنین هواپیما‌هایی در استان یزد یک و نیم میلیارد تومان خواهد بود.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار