نیرو‌های امنیتی لبنان در جستجوی ریاض سلامه

منابع لبنانی اعلام کردند که نیرو‌های امنیتی این کشور در راستای اجرای حکم احضاریه قاضی غاده عون به منزل ریاض سلامه رئیس بانک مرکزی این کشور رفته اند، اما او را نیافتند.
کد خبر: ۵۰۶۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲ - 15February 2022

نیرو‌های امنیتی لبنان در جستجوی ریاض سلامهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع قضایی لبنانی به النشره اعلام کردند که نیرو‌های امنیتی لبنان برای اجرای احضاریه صادره از سوی قاضی غاده عون به منزل ریاض سلامه رئیس بانک مرکزی رفتند، اما وی را در آنجا نیافتند.

این منابع این سئوال را مطرح کردند که آیا اگر ریاض سلامه در دادگاه حاضر نشود، قاضی قرار بازداشت غیابی علیه او صادر خواهد کرد؟

برخی منابع هم به المیادین با اشاره به مراجعه نیرو‌های امنیتی لبنان به منزل رئیس بانک مرکزی این کشور و نیافتن او، اعلام کردند که این نیرو‌ها همچنین به ساختمان بانک مرکزی لبنان هم مراجعه کردند، اما آنجا هم وی را نیافتند.

همزمان شبکه ام تی وی اعلام کرد که ریاض سلامه به احضاریه توجهی نکرده و در جلسه حاضر نشده است.

یک منبع امنیتی عالی رتبه لبنان هم به المیاین گفت: ریاض سلامه در مکان‌هایی که نیرو‌های امنیتی برای یافتن او رفتند، نبود.

گفتنی است که بر اساس احضاریه‌ای که از سوی قاضی عون، دادستان منطقه جبل لبنان صادر شد، نیرو‌های امنیتی لبنان به سراغ ریاض سلامه رفته اند.

قاضی عون بر اساس شکایت جزائی قانونی «گروه مردمی خواهان اصلاحات» از ریاض سلامه، به اتهام کسب مال نامشروع، پولشویی و هدر دادن بیت المال برای اهداف و منافع شخصی این احضاریه را صادر کرد.

در اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی، تشدید بحران اقتصادی در لبنان و سقوط شدید لیره، هجمه به رئیس بانک مرکزی این کشور را افزایش داد و برخی رسانه‌ها اعلام کردند، سلامه تصمیم آمریکا برای فروپاشی اقتصادی در لبنان را اجرا کرده است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها