مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان:

شهدا پدران معنوی جامعه هستند/ راه حل مشکلات عمل به سیره شهداست

سردار ظفری با بیان اینکه اگر امروز در عالم سرمان بالاست و به تمام داشته‌های خود افتخار می‌کنیم، مدیون پدران معنوی جامعه یا همان «شهدا» هستیم، گفت: اگر دنبال این هستیم که مشکلات را حل کنیم، راهش این است که به در خانه آن پدران الهی برویم و ببینیم که آن‌ها به چه عمل کردند و سیره آنان چه بود.
کد خبر: ۵۰۶۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸ - 16February 2022

شهدا پدران معنوی جامعه هستند/ راه حل مشکلات عمل به سیره شهداستسردار سرتیپ‌دوم پاسدار «مهدی ظفری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، اظهار داشت: در زیارت جامعه کبیره به این موضوع اشاره شده است که اگر امروز به دنبال حل مشکلات خود، هم در بُعد روحی و هم در بُعد دنیوی هستیم، با کمک گرفتن از ولایت می‌توانیم آگاه به دین شویم و آن مفاسدی که در ظاهر و باطن ما قرار دارد را اصلاح کنیم.

وی افزود: شهدا پدران معنوی جامعه دینی ما هستند؛ چون با ازخودگذشتگی خود و توجه خاصی که نسبت به دین و جامعه داشتند، جامعه را به‌مثابه خانواده خود دانسته و جان‌شان را در راه خانواده که همین جامعه باشد، تقدیم پروردگار کردند.

سردار ظفری با بیان اینکه یکی از دلایل ماندگاری شهدا این است که وصل به ولایت بوده و با آن عجین شده بودند، گفت: یکی از راه‌های ماندگاری انسان در هر مقام و مرتبه‌ای، ارتباط با ولایت است و امروز وقتی قضایای عاشورا را می‌بینیم، متوجه خواهیم شد که هر شهیدی که در کربلا ماندگار شد، به دلیل ارتباطش با امام حسین (ع) به‌عنوان ولی خدا بوده است که نمونه بارز آن را در «حر» و «غلام‌سیاه» می‌بینیم.

وی با اشاره به این‌که اگر امروز در عالم سرمان بالاست و به تمام داشته‌های خود افتخار می‌کنیم، مدیون پدران معنوی جامعه یا همان «شهدا» هستیم، خاطرنشان کرد: اگر دنبال این هستیم که مشکلات را حل کنیم، راهش این است که به در خانه آن پدران الهی برویم و ببینیم که آن‌ها به چه عمل کردند و سیره آنان چه بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان ادامه داد: شهدا راهی را رفتند که حضرت امیرالمومنین (ع) آن را طی کردند؛ بنابراین این موضوع باعث شد تا آن‌ها ماندگار شوند و خدا کمک کرد ما هم در جامعه دینی، خودمان را وصل به آرمان‌های ولایت کنیم.

وی با اشاره به شعری در وصف امام علی (ع) که گفته‌اند: «میسّر نگردد به کس این سعادت؛ به کعبه ولادت، به مسجد شهادت»، تصریح کرد: خانه کعبه به جز حضرت امیرالمؤمنین (ع)، برای کسی شکافته نمی‌شود و پیامش این است که‌؛ ای مردم عالم و ای تمام کسانی که آزادی‌خواه هستید! شما وقتی به کعبه توجه و آن را طواف می‌کنید، یعنی به روح کعبه که ولایت است، توجه می‌کنید و وقتی روح ولایت در انسان دمیده می‌شود، مطمئناً عاقبت به خیری هم نصیب آن می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین (ع) که به‌عنوان پدر عالم تشیع هستند، وقتی شمشیر بر فرق مبارک‌شان فرود آمد، فرمودند: «به خدای کعبه رستگار شدم»؛ لذا از این سخن معلوم است که شهادت دری است که وقتی انسان با ولایت عجین می‌شود، نصیبش می‌شود؛ همان‌طوری که نصیب همه شهدای ما شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار