دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

سفر ولیعهد بحرین به سرزمین‌های اشغالی خیانت به آرمان‎های فلسطین

سفر شیخ «سلمان بن محمد آل خلیفه» ولیعهد بحرین به سرزمین‌های اشغالی آن هم به دعوت «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی چیزی جز خیانت به آرمان‌های مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین نیست و نخواهد بود.
کد خبر: ۵۰۶۷۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۲ - 19February 2022

سفر ولیعهد بحرین به سرزمین‌های اشغالی خیانت به آرمان‎های فلسطینگروه بین‌‎الملل دفاع‌پرس: سیدمحید هاشمی دانا دعوت «نفتالی بنت» از شاهزاده «سلمان بن حمد آل خلیفه» ولیعهد و نخست وزیر بحرین برای دیدار رسمی از سرزمین‌های اشغالی و پذیرفتن این دعوت از سوی این حاکم عربی آن هم در ایامی که همزمان با سالگرد انقلاب ۱۴ فوریه بحرین است موجب تعجب و حیرت مردم و کارشناسان سیاسی شده است.

سفر شاهزاده «سلمان بن حمد آل خلیفه» ولیعهد به سرزمین‌های اشغالی ضمن اینکه عصبانیت و ناراحتی هرچه بیشتر مردم و شیعیان این کشور را موجب می‌شود یک بار دیگر به مردم بحرین و مسلمانان منطقه یادآوری می‌کند که این حاکم خودفروخته بیش از هر چیزی به دنبال خوش خدمتی و راضی کردن غرب و سران اسرائیل غاصب است.

این سفر در شرایطی برنامه‌ریزی شده و انجام می‌شود که چندی قبل، همزمان با سالگرد انقلاب ۱۴ فوریه بحرین نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عنوان نخستین نخست‌وزیر این رژیم به منامه سفر کرد. سفری که بعد از عادی سازی روابط بحرین و رژیم صهیونیستی با تلاش‌ها و فشار‌های دولت «دونالد ترامپ» صورت گرفت.

اگر بخواهیم علل و ریشه‌های انجام سفر ولیعهد کشور بحرین به سرزمین‌های اشغالی هرچه بیشتر و بهتر مورد بررسی و کنکاش قرار بدهیم باید در ابتدا به اظهارات «افیر جندلمن» سخنگوی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی توجه کنیم که سفر «نفتالی بنت» به بحرین را سفری بسیار موفق و مثمر ثمر خوانده بود.

اسرائیل آنقدر از این سفر نخست وزیر خود به بحرین خوشحال و ذوق زده بود که سخنگوی نخست وزیری رژیم صهیونیستی در اظهاراتی احساسی و همراه با هیجان به خاطر میزبانی بسیار خوب و مورد پسند بحرین از «نفتالی بنت» از پادشاه و ولیعهد بحرین تشکر و قدردانی کرد. این ذوق زدگی تا آنجا بود که «افیر جندلمن» از استقبال گرم بحرینی‌ها تشکر کرده و گفت که بزودی آن‌ها را در «تل آویو» خواهیم دید.

نکته جالب در این سفر برنامه‌ریزی و طرح‌های اجرایی کشور بحرین و رژیم صهیونیستی به منظور تحکیم و گسترش روابط دوجانبه با یکدیگر است. البته با توجه به اینکه رژیم آل خلیفه کوچکترین محبوبیت و پایگاه مردمی بین شیعیان کشور خود ندارد و در سال‌های اخیر مردم و معتضان را با خشونت سرکوب کرده است پیش‌بینی می‌شود عمده روابط و همکاری‎های دو کشور در حوزه‌های امنیتی، اطلاعاتی و نظامی به منظور متوقف کردن جریان انقلابی مردم بحرین و خیزش‎های آزادی‌خواهانه صورت گرفته باشد.

شاهد این مدعا هم بازدید «بنی گانتز» وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در اواسط بهمن ماه از بحرین است که در این سفر دو طرف توافق کردند افسر نیروی دریایی اسرائیل در یک نشست سه جانبه شامل بنی گانتز، همتای بحرینی و دریاسالار «برد کوپر» فرمانده ناوگان پنجم آمریکا حضور پیدا کند. البته وزیر دفاع اسرائیل در جریان سفر خود به بحرین از ناوگان پنجم آمریکا نیز بازدید و با سربازان و فرماندهان آن دیدار کرده بود.

مسئله دیگری که باید از نظر‌ها غافل نماند امضای یک موافقت‌نامه امنیتی بین اسرائیل و بحرین در جریان همین سفر «بنی گانتز» به بحرین با همتای بحرینی خود «حسن النعیمی» در منامه است. موافقت‌نامه‌ای که به گزارش روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» تاریخی بوده است. زیرا آن‌ها این موافقت‌نامه را پیشرفتی قابل توجه و چشمگیر در راستای عادی‎سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و حکومت پادشاهی بحرین می‌دانند.

از طرف دیگر باید به این مسئله هم توجه کنیم که امضای این موافقت‌نامه امنیتی ضمن اینکه همکاری قوی و مستحکمی را بین دو طرف ایجاد می‌کند، روابط دفاعی مابین حکومت بحرین و رژیم صهیونیستی را بیش از پیش رسمیت می‌بخشد. زیرا در قالب این موافقت‌نامه دو طرف در زمینه هایی، چون تبادل اطلاعات، آموزش‌های نظامی همکاری در صنایع نظامی و دیگر حوزه‌های نظامی و امنیتی همکاری‌های بیشتری را خواهند داشت.

در انتهای باید به این موضوع اشاره کنیم که عادی سازی روابط مابین رژیم صهیونیستی و کشور‌های عربی به خصوص امارات و بحرین همواره با مخالفت کشور‌های عربی و مسلمان روبرو شده و آن‌ها این اقدام را به شدت محکوم کردند. اما این دو کشور عربی بدون توجه به رای و نظر مردم خود دست به چنین اقدامی زدند که قطعا تبعاتی را برای آن‌ها در آینده به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار