اختتامیه سومین دوره جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی برگزار می‌شود

آیین اختتامیه سومین دوره جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی به میزبانی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی در دوم اسفند ماه ۱۴۰۰ در محل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس واقع در پارک شمیم پایداری تبریز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۰۶۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۳ - 16February 2022
آیین اختتامیه سومین دوره جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سرهنگ «حمید حیدری» رئیس سازمان توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهواره‌ای با اعلام این خبر اظهار داشت: «جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی»، با هدف شناسایی و به‌روزرسانی بانک اطلاعات فعالان فضای مجازی و استفاده از ظرفیت آنان در تهیه محتوای دیجیتال و انتشار در فضای مجازی، هدایت و شبکه‌سازی آنان برای تسریع در نیل به اهداف و برنامه‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بیان حماسه‌های ماندگار دوران پر افتخار دفاع مقدس طراحی و اجرا شده است.  
 
وی ادامه داد: پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و خبری، پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی، نرم‌افزار‌های کاربردی، هنر‌ها و سرگرمی‌های دیجیتال  و بخش آزاد  پنج محور جشنواره است.  
 
سرهنگ حیدری گفت: اختتامیه دورره اول جشنواره در دهم تیر ماه ۱۳۹۸، دومین دوره در ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ انجام و آیین اختتامیه سومین دوره جشنواره به میزبانی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی در دوم اسفند ماه ۱۴۰۰ در محل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس واقع در پارک شمیم  پایداری تبریز با حضور مسئولین کشوری و لشگری برگزار می‌شود.
 
رئیس سازمان توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهواره‌ای افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، این مراسم به صورت ارتباط تصویری با ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌های سراسر کشور برگزار و منتخبین و برگزیدگان بخش‌های مختلف به ادارات کل دعوت و لوح تقدیر و تندیس جشنواره به  آن‌ها اهداء می‌گردد.
 
وی خاطرنشان کرد: این مراسم از تلویزیون اینترنتی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به نشانی www.bonyad-defa.ir/live  نیز بطور زنده پخش خواهد شد؛ همچنین در سومین  دوره هزار و ۴۵۲ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال که نسبت به دومین دوره ۲۶ درصد و نسبت به دوره اول ۶۰ درصد رشد داشته است.
 
سرهنگ حیدری با بیان انیکه در این دوره از پدید آورندگان ۱۹ اثر برتر، تجلیل و قدردانی به عمل خواهد آمد، گفت: 
متناسب بودن آثار با حوزه دفاع مقدس و  مقاومت، ایثار و شهادت، رعایت اصول محتوایی، گرافیکی و فنی در تولید آثار، متناسب بودن با ویژگی مورد نیاز برای انتشار در فضای مجازی، موفقیت در جذب و مشارکت مخاطبان از جمله معیار‌های ارزیابی آثار توسط کمیته داوران جشنواره بوده است.
 
رئیس سازمان توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهواره‌ای اظهار داشت: رونمائی از پوستر چهارمین دوره جشنواره که به میزبانی استان کرمان و با محوریت اداره کل حفظ آثار  و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آن استان برگزار خواهد شد از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده است.  
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها