تمجید رژیم صهیونیستی از اقدام ضد فلسطینی استرالیا

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به فاصله کوتاهی بعد از «تروریستی» خواندن حماس از سوی استرالیا، از کانبرا تمجید کرد.
کد خبر: ۵۰۶۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴ - 17February 2022

تمجید رژیم صهیونیستی از اقدام ضد فلسطینی استرالیا

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ضمن استقبال از اقدام استرالیا در تروریستی شناختن کلیت جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، از نخست‌وزیر استرالیا قدردانی کرد.

در حالی که فشار‌های سازمان‌های فعال در زمینه حقوق بشری در کشور‌های مختلف برای حمایت از حقوق فلسطینیان در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی خبرساز شده است، اقدام استرالیا علیه حماس با استقبال تل‌آویو مواجه شد.

وزیر کشور استرالیا امروز (پنجشنبه) از تصمیم دولت این کشور برای تروریستی شناختن کلیت حماس خبر داد. کانبرا تا پیش از این، شاخه نظامی حماس را ترویستی خوانده بود.

دولت استرالیا همچنین تهدید کرد، در صورت تامین مالی یا ارائه دیگر کمک‌ها به حماس در این کشور، با این افراد برخورد می‌شود و احتمال اعمال مجازات ۲۵ سال زندان برای آن‌ها وجود دارد.

نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به فاصله کوتاهی بعد از رسانه‌ای شدن این خبر، در پیامی توییتری به تعریف و تمجید از اقدام اسرالیت پرداخت و از نخست‌وزیر این کشور تشکر کرد.

بنت نوشت: «من از تصمیم استرالیا برای شناختن کل سازمان حماس به عنوان یک سازمان تروریستی استقبال می‌کنم. من از دوستم، اسکات موریسون نخست‌وزیر استرالیا تشکر می‌کنم که پس از گفتگوی ما در مورد این موضوع مهم، در این زمینه اقدام کرد. این گام مهم دیگری در مبارزه جهانی با تروریسم است».

تصمیم استرالیا برای تروریستی اعلام کردن کل جنبش حماس در حالی صورت گرفته است که پیش از این آمریکا، انگلیس، آلمان و برخی دیگر از متحدان غربی رژیم صهیونیستی این اقدام ضد فلسطینی را انجام داده‌اند.

اقدام ضد فلسطینی استرالیا و جانبداری از رژیم صهیونیستی در شرایطی انجام شده که طی هفته‌های اخیر تلاش‌های گروه‌های حقوق بشری برای حمایت از حقوق فلسطینیان و تاکید بر آپارتاید خواندن رژیم صهیونیستی بسیار خبرساز شده است.

سازمان عفو بین‌الملل چندی قبل در گزارشی با اشاره به استفاده رژیم صهیونیستی از سیاست آپارتاید علیه فلسطینیان، از آن به عنوان نظام وحشیانه و نقض آشکار حقوق بشر یاد کرده است. این گزارش هرچند خشم صهیونیست‌ها را برانگیخته، اما با استقبال جنبش‌های جهاد اسلامی و حماس و همچنین تشکیلات خودگردان فلسطین همراه شده است.

۲۷۷ شبکه و سازمان حقوق بشری و مدنی از ۱۶ کشور عربی و شش کشور اروپایی و آمریکای لاتین با امضای بیانیه‌ای حمایت خودشان را از گزارش سازمان عفو بین‌المللی درباره آپارتاید رژیم صهیونیستی اعلام کردند. امضاکنندگان در این بیانیه محاکمه مقامات صهیونیستی که در جنایات نسل‌کشی، جنگ و تبعیض نژادی نقش داشته‌اند را خواستار شدند.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار