همکاری سازمان «شانگهای»، پیمان امنیت جمعی و اتحادیه همسود برای مقابله با تروریسم

سازمان شانگهای، پیمان امنیت جمعی و اتحادیه کشورهای همسود سند «موضع مشترک در زمینه مقابله با تروریسم و ​​افراط گرایی» را امضا کردند.
کد خبر: ۵۰۷۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵ - 18February 2022

همکاری سازمان شانگهای، پیمان امنیت جمعی و اتحادیه همسود برای مقابله با تروریسمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در مقر سازمان پیمان امنیت جمعی در شهر «مسکو» مراسم امضای سند «موضع مشترک ساختار منطقه‌ای ضد تروریستی سازمان همکاری‌های شانگهای، مرکز ضد تروریستی اتحادیه کشورهای همسود و دبیرخانه سازمان پیمان امنیت جمعی در زمینه مقابله با تروریسم و ​​افراط‌گرایی» برگزار شد.

این سند توسط «استانیسلاو زاس» دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی، «ایوگنی سیسویف» رئیس مرکز ضد تروریستی اتحادیه کشورهای همسود و «روسلان میرزایف» مدیر کمیته اجرایی ساختار منطقه‌ای ضد تروریستی سازمان همکاری‌های شانگهای به امضا رسید.

در این سند رویکردهای مشترک برای مقابله با افراط‌گرایی و ​​تروریسم بین‌المللی مشخص شده و بر حمایت این سازمان‌ها از  قطعنامه 2354 (سال 2017) شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد مقابله با گسترش افکار تروریستی و اجرای الزامات استراتژی جهانی مبارزه با تروریسم سازمان ملل در مورد از بین بردن شرایط مساعد برای گسترش تروریسم، پیشگیری و مبارزه با آن و همچنین تحقق اقدامات در جهت از بین بردن بنیادگرایی و بستر پرورش تروریسم تأکید شده است.

همچنین گفته شده است که طرف‌های امضاکننده این سند نسبت به تشریک مساعی کل جامعه جهانی اهمیت بسیاری قائل هستند و از شکل‌گیری یک ائتلاف گسترده ضد تروریستی تحت حمایت سازمان ملل پشتیبانی می‌کنند.

در این سند، اتخاذ تدابیر هماهنگ علیه افرادی که در درگیری‌های مسلحانه در ترکیب سازمان‌های تروریستی بین‌المللی حضور یافته و در حال بازگشت به کشورهای خود یا کشورهای ثالث قرار دارند، مهم عنوان شده است.

در بخش دیگری از این سند، بر ضرورت تلاش‌ها در جهت تقویت همکاری‌های میان کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای، سازمان پیمان امنیت جمعی و اتحادیه کشورهای همسود در زمینه مبارزه با تروریسم، از جمله ارائه کمک‌های حقوقی در امر جستجو، تعقیب و مجازات تروریست‌ها و همدستان آنها تاکید شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار