سفر هیئت ترکیه‌ای به فلسطین و سرزمین‌های اشغالی

هیئت ترکیه‌ای مرکب از مشاور ارشد اردوغان و معاون وزیر خارجه این کشور به فلسطین و سرزمین‌های اشغالی سفر کرده و با مقامات دو طرف دیدار و گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۵۰۷۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹ - 18February 2022

سفر هیئت ترکیه‌ای به فلسطین و سرزمین‌های اشغالیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری و مشاور ارشد «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور به همراه «سدات اونال» معاون غرب آسیای وزارت امور خارجه ترکیه که روز پنجشنبه به فلسطین و سرزمین‌های اشغالی سفر کرده‌اند با همتایان صهیونیستی خود دیدار و گفت‌وگو کردند.

این هیئت با افرادی از جمله «ایال شویکی» مدیر کل دفتر نهاد ریاست جمهوری رژیم صهیونیستی نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، مقدمات سفر رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه، روابط دو جانبه و تحولات منطقه‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در اثنای این دیدار، اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی نیز در جلسه حضور پیدا کرده و با هیئت ترکیه‌ای دیدار و گفت‌وگو کرد.
این هیئت ترکیه‌ای روز پنجشنبه نیز به فلسطین سفر کرده و با مقامات فلسطینی از جمله ابومازن دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

این هیئت به طرف فلسطینی گفته است که موضوع قدس برای ترکیه بسیار مهم است و اردوغان به حمایت از مسئله قدس ادامه خواهد داد.

بازدید هیئت ترکیه‌ای از مسجدالاقصی و قبه الصخره

کالین در صفحه مجازی خود با اشاره به این سفر نوشت: به فلسطین و اسرائیل رفتیم و تحولات منطقه‌ای و دوجانبه از جمله فلسطین، قدس، مسجدالاقصی، سفر رئیس جمهور اسرائیل به ترکیه و گام‌هایی که زین پس برای صلح و ثبات منطقه‌ای باید برداشت را بررسی کردیم. امیدوارم که این سفر سبب خیر شود.

طی یک دهه گذشته روابط ترکیه و رژیم صهونیستی به دلیل حمله نیرو‌های اسرائیلی به کشتی کمک‌های ترکیه‌ای به مردم فلسطین و کشته شدن ۹ شهروند ترکیه‌ای به سردی گرایید؛ اگرچه این نشیب در حوزه سیاسی بوده و در حوزه‌های دیگر مانند اقتصادی و امنیتی، سطح روابط بالا مانده است.

با این وجود رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به دنبال عادی‌سازی روابط با رژیم صهونیستی، از رئیس این رژیم دعوت کرد که به ترکیه سفر کند که با پاسخ مثبت طرف اسرائیلی روبه‌رو شده و به‌زودی انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار