مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان خبرداد؛

تشییع 4 شهید گمنام در شهر کرمان

«مهدوی فرد» از تشییع و تدفین ۴ شهید گمنام در شهر کرمان خبر داد.
کد خبر: ۵۰۷۲۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸ - 19February 2022

4 شهید گمنام میهمان شهر کرمان می شوند

به گزارش  خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، سرهنگ پاسدار «محمود مهدوی فرد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان در نشست خبری با رسانه‌ها با اشاره به تشییع پیکرهای مطهر چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدس اظهار داشت: مراسم استقبال از پیکرهای شهدا، همزمان با سالروز آغاز عملیات خیبر ساعت ۹ صبح روز سه شنبه سوم اسفند برگزار می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان افزود: مراسم تشییع خودرویی از فرودگاه تا گلزار شهدا انجام و مراسم وداع سه شنبه شب در گلزار شهدای کرمان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مراسم تدفین این شهدا که هر چهار نفر هم جوان هستند، همزمان انجام نمی شود گفت: روز جمعه هفته جاری یک شهید ۱۹ ساله عملیات تک دشمن که ۴ خرداد سال ۶۷ در شلمچه به شهادت رسیده است در شهرک شهید باهنر کرمان و همان روز یک شهید ۲۲ ساله عملیات کربلای ۵ که در ۱۹ دی ماه سال ۶۵ به شهادت رسیده در روستای سیرچ تدفین می شود.

مهدی فرد با این توضیح که درخواست های روستایی زیادی برای میزبانی از شهدای گمنام وجود دارد که تهران موافقت نمی کند، اظهار کرد: سیرچ اولین روستایی است که با توجه به موفعیت آن و حضور مسافران و گردشگران، میزبان شهید گمنام می شود.

وی ادامه داد: روز شنبه هفته آینده، پیکر مطهر شهید ۱۹ ساله دیگری که از شهدای عملیات کربلای ۵ است در محل تیپ مکانیزه ذوالفقار و آخرین شهید روز بعد، همزمان با سالروز شهادت امام موسی کاظم در پارک مادر شهر کرمان تدفین می شود که ۱۷ ساله و از شهدای عملیات بدر است که سالروز شهادت او ۲۰ اسفند سال ۶۳ تقریباً هم ایام با تدفین او هست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان اعلام کرد: پس از مراسم وداع در گلزار شهدای کرمان، پیکرهای مطهر شهدا تا زمان تدفین، زینت بخش مراسم مختلف و برنامه های هیئات مذهبی خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه حدود دو هفته پیش نیز چهار شهید گمنام در استان تدفین شد؛ تصریح کرد: تعداد گلزارهای شهدای گمنام استان  از ۱۱۲ گلزار با ۲۹۲ شهید به ۱۱۶ گلزار با ۲۹۶ شهید رسیده است که با تدفین شهدای جدید الورود، این مکان ها به ۱۲۰ با ۳۰۰ شهید گمنام می رسد.

مهدی فرد بیان کرد: از مجموع ۱۱۲ گلزار شهدای گمنام، ۹ مورد مربوط به مراکز نظامی و انتظامی و امنیتی است که یادمان آنها به طور کامل ساخته شده است؛ ۲۰ مورد در مراکز دانشگاهی و آموزش عالی و حوزه های علمیه استان است که احداث یادمان آنها ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۸۳ گلزار در مجموعه شهری است که ۱۹ مکان به طور کامل بهره برداری شده و ۴۸ مکان در حال کار است و از ۳۰ تا ۹۵ درصد عملیات فیزیکی انجام شده و در ۹ مکان هم هیچ اقدامی صورت نگرفته که قرار است کمکی از معادن استان صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۶ هزار و ۲۰۰ شهید جاویدالاثر در کشور، پیکرهای مطهر تنها دو هزار و ۹۰۰ شهید هنوز باقی مانده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان در پایان با بیان اینکه سیر تدفین شهدای گمنام از سال ۶۱ تاکنون از تعداد شهید زیاد در مکان های کم به تعداد کم در مکان های متعدد رسیده است؛ گفت: در صدد هستیم نقاط تدفین پیکرهای مطهر شهدا در شهر کرمان را افزایش بدهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها