توسط استاندار کردستان؛

کلنگ آغاز احداث تصفیه‌خانه آب شرب کامیاران بر زمین زده شد

«زارعی‌کوشا» کلنگ آغاز عملیات اجرایی تصفیه‌خانه آب شرب کامیاران را بر زمین زد و گفت: برای احداث تصفیه‌خانه آب شرب کامیاران، ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است که جمعیت ۷۰ هزار نفری را تحت پوشش قرار خواهد داد.
کد خبر: ۵۰۷۲۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰ - 19February 2022

تصفیه‌خانه آب شرب کامیاران با ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه احداث می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از سنندج، «اسماعیل زارعی‌کوشا» استاندار کردستان، امروز (شنبه) در جریان سفر یک روزه خود به «کامیاران»، کلنگ آغاز عملیات اجرایی تصفیه‌خانه آب شرب کامیاران با مساحت هشت هکتار و ظرفیت ۳۰۰ لیتر در ثانیه را بر زمین زد.

استاندار کردستان سپس اظهار داشت: تصفیه‌خانه نیاز حیاتی کامیاران است و تلاش خواهیم کرد هر آنچه که به لحاظ اعتباری برای این پروژه نیاز باشد، به سرعت تامین کنیم.

وی افزود: در استان کردستان بنا بر این است تا تمام مسائل پروژه‌ای شفاف و روشن نشده و همه مشکلات پروژه‌های عمرانی اعم از مسائل حقوقی و اعتباری حل نشده باشد، کلنگ‌زنی آن‌ها انجام نشود.

زارعی‌کوشا با اذعان به اینکه محل احداث این تصفیه‌خانه متعلق به امور آب کرمانشاه است، گفت: بر اساس رایزنی‌های انجام شده با معاون وزیر نیرو، مقرر شده که انتقال قطعی این زمین به آب و فاضلاب کردستان در هفته آینده انجام شود و بر همین مبنا امروز عملیات اجرایی این پروژه مهم در شهر کامیاران را آغاز کردیم.

استاندار کردستان در ادامه همچنین از زمین بیمارستان جدید کامیاران که در مرحله خاکبرداری قرار دارد، بازدید کرد، این بیمارستان ۵۱ هزار متر مربع عرصه دارد و جزو پروژه‌های ملی است.

بازدید از از پروژه مسکن ملی کامیاران نیز از دیگر برنامه‌های زارعی‌کوشا در این سفر یک روزه بود.

مشکل آب کامیاران حل می‌شود

«علیرضا تخت‌شاهی» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان نیز در جریان بازدید استاندار از پروژه‌های شهرستان کامیاران، اظهار داشت: تصفیه‌خانه آب شرب شهر کامیاران با هزینه سه هزار میلیارد ریال، در مدت ۳۶ ماه ساخته می‌شود و ظرفیت تصفیه ۳۰۰ لیتر در ثانیه در ۲ مدول مشابه، هر کدام به ظرفیت ۱۵۰ لیتر در ثانیه است.

وی در خصوص خط انتقال این پروژه، خاطرنشان کرد: از مسیر ۶ کیلومتری خط انتقال تصفیه‌خانه تاکنون سه کیلومتر و نیم آن بدون هیچ مشکلی انجام شده است.

تخت‌شاهی از حل مشکل آب شرب کامیاران خبر داد و گفت: جمعیت شهر کامیاران ۶۰ هزار نفر است؛ اما این تصفیه‌خانه ظرفیت تامین آب ۷۰ هزار نفر را داشته و در ۳۶ ماه ساخته می‌شود.

وی گفت: تصفیه خانه آب شرب شهر کامیاران با هزینه سه هزار میلیارد ریال در مدت ۳۶ ماه ساخته می‌شود و ظرفیت تصفیه آن، ۳۰۰ لیتر در ثانیه در ۲ خط است.

تخت‌شاهی خاطرنشان کرد: جمعیت زیر پوشش این طرح، در حال حاضر ۶۰ هزار نفر است که در سال افق طرح به ۷۰ هزار نفر خواهد رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار