نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

رسالت دانشگاه علوم اسلامی رضوی تربیت دانشجو تراز انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام «نواب» گفت: یکی از مهمترین اقدامات دانشگاه علوم اسلامی رضوی، تربیت دانشجو مبتنی بر اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی جهت تبلیغ انقلاب اسلامی در خارج از کشور است.
کد خبر: ۵۰۷۲۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲ - 19February 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «سید عبدالفتاح نواب» نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی امروز در جمع اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی با اشاره به جایگاه علمی این دانشگاه اظهار داشت: هرچه از دانشگاه رضوی و فعالیت‌های علمی و پژوهشی آن سخن بگوئیم کُنه این حرکت ارزشمند علمی را نمی‌توان دریافت.

وی افزود: این مجموعه علمی در بین اقران خود نظیر دانشگاه مفید، امام صادق (ع) و شهید مطهری ایجاد شد اما در شورای عالی حوزه هر زمان سخن از این مراکز می‌شد همه مدافع دانشگاه رضوی بوده و آن را حوزه علمیه مدرن می‌خواندند که با اقران در نظرشان فاصله بسیاری داشت.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد: همجواری با مضجع شریف علی بن موسی الرضا (ع) در این موفقیت‌ها بسیار موثر است. حوزه علمیه خراسان در این مورد هنر را خوب خرج کرد و دانشگاه رضوی خوش درخشید.

سرپرست حجاج ایرانی خاطرنشان کرد: یکی از بهترین فعالیت‌های این دانشگاه تربیت دانشجو برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و نیز تبلیغ انقلاب اسلامی در خارج از کشور است که هر چه این روند بیشتر ادامه داشته باشد ثمرات و برکات بیشتری خواهد داشت.

نواب با اشاره به حضور دانشجویان عراقی در ایران ابراز داشت: برخی دانشگاه‌های کشور دانشجوی عراقی پذیرش کرده‌اند که با توجه به فعالیت‌های موفق دانشگاه علوم رضوی، خوب است نسبت به این مهم اهتمام شود.

وی گفت: جهان اسلام نیازمند نیروهای تربیت‌یافته است. اگر دانشگاه علوم اسلامی رضوی که در جوار بارگاه منور رضوی قرار دارد نسبت به پذیرش و آموزش جوانان تحصیلکرده عراقی اقدام کند مورد استقبال قرار خواهد گرفت زیرا عراقی‌ها به امام رضا (ع) دلبستگی خاصی دارند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بیان داشت: شیخ عبدالکریم حائری احیاگر حوزه علمیه بود. چه کسی تصور می‌کرد از درون حوزه شخصیتی همچون حضرت امام خمینی (ره) پرورش یابد که جهان را متحول کند.

سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: با انجام فعالیت‌های گسترده علمی و پژوهشی در آینده شاهد تغییرات شگرفی در حوزه‌های علمیه خواهیم بود که باعث می‌شود این مراکز علوم دینی در کانون توجهات قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار