مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس ‌همدان تأکید کرد؛

ضرورت شناخت معارف دفاع مقدس از طریق پژوهش‌/ ظرفیت بالای دانشگاه‌ها در نظریه‌سازی علوم دفاع مقدس

«برخوردار» گفت: مطالعه و شناخت معارف دفاع مقدس از طریق پژوهش‌های بنیادی و کاربردی می‌تواند در راستای احیاء، حفظ و ترویج ارزش‌های این فرهنگ فاخر، بستری را برای تببین مبانی اعتقادی، اخلاقی و رفتاری شهدا در مجامع علمی فراهم سازد.
کد خبر: ۵۰۷۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴ - 20February 2022

ضرورت شناخت معارف دفاع مقدس از طریق پژوهش‌/ ظرفیت بالای دانشگاه‌ها در نظریه‌سازی علوم دفاع مقدس«محمد برخوردار» مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ‌همدان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس‌ با بیان این‌که دانشگاه می‌تواند محفلی برای واکاوی، شناخت و معرفی ابعاد دفاع مقدس مبتنی بر روش‌های علمی باشد، اظهار داشت: دانشگاه دارای ظرفیت بسیار بالایی در تولید علم و نظریه‌سازی علوم و معارف دفاع مقدس است.

وی بیان داشت: مطالعه و شناخت معارف دفاع مقدس از طریق پژوهش‌های بنیادی و کاربردی می‌تواند در راستای احیاء، حفظ و ترویج ارزش‌های این فرهنگ فاخر، بستری را برای تببین مبانی اعتقادی، اخلاقی و رفتاری شهدا در مجامع علمی فراهم سازد.

برخوردار خاطرنشان کرد: با تولید محتوا به روش علمی و پژوهشی در قالب مقالات، پایان‌نامه‌ها و... برای دانش‌پژوهان و عموم مردم، از فراموشی و تحریف تاریخ دفاع مقدس جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه از جمله وظایف خطیر مراکز آموزشی و فرهنگی، شناخت دقیق و عمیق تاریخ دفاع مقدس برای رفع شبهات نسل جدید و عموم مردم پیرامون این گنجینه عظیم است، افزود: مسئولین و مردم می‌توانند در راستای الگوسازی و مرتفع کردن مشکلات و موانع، از اطلاعات این مراکز بهره ببرند.

مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان یادآور شد: تحقیق، مطالعه و شناساندن ابعاد مختلف علوم و معارف دفاع مقدس در راستای صیانت از میراث گران‌بهای حماسه عظیم مقاومت ملت ایران و درک همه‌جانبه دفاع مقدس برای مخاطبین خاص و عام و انتقال معارف آن به نسل جدید از طریق انتشار مقالات و پایان‌نامه‌ها و تولید محتوای علمی و پژوهشی، از جمله توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه‌هاست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها