معرفی کتاب؛

«فراتر از ستاره‌هایم»

کتاب «فراتر از ستاره‌هایم» روایت‌گر خاطرات سرهنگ «محمدولی محمودی هرسینی» از رزمندگان دفاع مقدس است.
کد خبر: ۵۰۷۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۵:۲۱ - 21March 2022

«فراتر از ستاره‌هایم»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، کتاب «فراتر از ستاره‌هایم» روایت‌گر خاطرات سرهنگ «محمدولی محمودی هرسینی» از رزمندگان دفاع مقدس، دوان کودکی، قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و حضور این رزمنده در جنگ تحمیلی را به تصویر کشیده است.

مصاحبه و تدوین این اثر توسط «فاطمه رنجبران» انجام شده و به‌همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در ۳۹۰ صفحه و شمارگان هزار و در طول یک سال به چاپ رسیده است.

در بخشی از این کتاب آمده است:

آخرین اطلاعات به دست آمده در ۱۲ شهریور سال ۱۳۵۹ حاکی از آن بود که در اواخر شهریور عراق می‌خواهد به مرزهای ایران از شمال غرب تا جنوب حمله کند. اخبار رسیده بیانگر آن بود که ابتدا هواپیماهای عراقی تمامی فرودگاه‌ها و نقاط حساس ایران را بمباران خواهند کرد... گزارشی را با نام لشکرهای حمله‌کننده عراقی به مرزهای جمهوری اسلامی نوشتم و آن را مستقیماً از طریق مرزبانی دهلران به صورت رمز به هنگ ژاندارمری ایلام ناحیه ژاندارمری کرمانشاه ستاد ژاندارمری در تهران استانداری ایلام لشکرهای ۸۱ و ۹۲ اداره دوم و ستاد مشترک ارتش مخابره کردم. اگر تنها به آخرین گزارش مشروحی که در ۱۱ و ۱۲ شهریور مخابره کرده بودم توجه می‌شد، یقیناً جلوی پیشروی عراقی‌ها را سد می‌کردیم.

مسئول رکن دوم بودم و بر اساس وظیفه‌ای که داشتم، اولین کاری که کردم شناسایی مرز بود. این شناسایی‌ها سراسر مرز ایلام را شامل می‌شد. از مرز هلاله و نی‌خزر که هم‌جوار مرز سومار است شروع کردم تا به فکه رسیدم. در این مأموریت باید معابر اصلی و نفوذی محورهای ورودی، پل‌ها، گردنه‌ها، ایستگاه‌ها و حتی قهوه‌خانه‌ها را هم در داخل کشور و هم آن سوی مرز ایران در خاک عراق شناسایی و یادداشت می‌کردم؛ سپس این اطلاعات با فاصله دقیق جغرافیایی در نقشه ثبت می‌شد تا یک طرح برآورد اطلاعاتی به دست بیاید.

خلاصه در همان ماه‌های اول و تلاش شبانه‌روزی در یک طرح عملی و عینی، برآورد اطلاعاتی جامعی تهیه نمودم. طرح را با توجه به موقعیت و شرایط آن زمان تحت عنوان تهیه طرح جمع‌آوری برآورد اطلاعاتی در زمینه‌های سه‌گانه‌ی جو. زمین، دشمن به مبادی ذی‌ربط منعکس کردم.

انتهای یپام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار