مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس استان قزوین عنوان کرد؛

ضرورت اشاعه فرهنگ ایثار و مقاومت در جامعه

سرهنگ «امیری مقدم» گفت: اشاعه فرهنگ ایثار و مقاومت به عنوان یک وظیفه در تمامی ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران لازم و ضروری است.
کد خبر: ۵۰۷۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲ - 21February 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‎‌پرس از قزوین، سرهنگ پاسدار«محمد امیری مقدم» مدیر کل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین امروز (دوشنبه) در دیدار با مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین، اظهار داشت: دفاع مقدس دارای الگو‌ها و سوژه‌های تربیتی بسیاری است که باید بستر متناسب برای آشنایی دانش دانش آموزان و عموم مردم فراهم شود.

وی افزود: با توجه به این که ترویج فرهگ ایثار و شهادت از مهم‌ترین وظایف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد بزرگ و فراگیر نقش مهمی در این زمینه در کشور ایفا می‌کند.

سرهنگ امیری‌مقدم خاطر‌نشان کرد: بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس این آمادگی را دارد که در زمینه برگزاری یادواره‌های شهدا، برپایی نمایشگاه‌های دفاع، برگزاری دوره های تخصصی با آموزش و پرورش همکاری لازم را داشته باشد.

برگزاری برنامه‌های دانش آموزی در جوار یادمان شهدای گمنام تاثیر بسزایی دارد

«حمید ولدی‌» مسئول تحقیقات، آموزش و ترویج پژوهش‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ‌قزوین ‌نیز در این دیدار اظهار داشت: امروز دشمنی دشمنان با انقلاب اسلامی تمام نشده است، بلکه شکل هجوم آنها علیه کشور و نوع دفاع ما در برابر آنها عوض شده است.

وی ‌افزود: امروز دانش‌آموزان کشور در خط مقدم این مبارزات هستند و تمامی هجمه‌ها به سمت نسل آینده ساز این کشور است.

ولدی ‌خاطر‌نشان کرد: با حضور دانش آموزان در یادمان‌های شهدای گمنام و بازگو کردن خاطرات هشت سال دفاع مقدس می‌توان قشر دانش آموز را در برابر هجوم فرهنگی دشمنان ایمن کرد.

باید در حوزه ترویج فرهنگ شهادت زبان گویای شهدا باشیم

«کامبیز مهاجر» مسئول روابط عمومی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان نیز اظهار داشت: وظیفه بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس رساندن پیام دفاع مقدس به نسل حاضر و آینده است و در این خصوص با برگزاری جشنواره‌های مختلفی، فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل امروز جامعه منتقل می‌کند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه دفاع مقدس الگو گرفته از قیام امام حسین(ع) و عاشورا است و رساندن پیام آن رسالتی مانند پیام رسانی حضرت زینب (س) به جهانیان است.

این مسئول تصریح کرد: رساندن پیام دفاع مقدس یک وظیفه‌ای است که باید از گنجینه آن استخراج و به دانش آموزان عرضه شود.

مهاجر خاطر‌نشان کرد: داستان کوتاه، جشنواره‌ها‌، یادواره‌ها روایتی شیوا و خلاق از شخصیت‌های دفاع مقدس است که هدفی را دنبال می‌کند و به آسانی می‌تواند منظور خود را به جامعه هدف و خواننده برساند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار