فرمانده سپاه استان قزوین:

فرهنگ غنی دفاع مقدس به نسل امروز منتقل شود

سردار «رفیعی آتانی» گفت: باید فرهنگ غنی دفاع مقدس را که یکبار تمامی زیبایی‌های آن را تجربه کرده و به وسیله‌ آنها موفقیت‌های زیادی را به دست آورده‌ایم به نسل امروز جامعه منتقل کنیم.
کد خبر: ۵۰۷۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲ - 21February 2022

به گزارش دفاع‎‌پرس از قزوین، سردار «رستمعلی رفیعی آتانی» فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین ‌امروز (دوشنبه) در مراسم افتتاحیه راهیان نور دانش آموزی که در سالن کوثر برگزار شد، اظهار داشت: وقتی که از حقیقت جنگ و دفاع مقدس فاصله بگیریم و آن را در حد خاکریز و مرز کوچک کنیم ناگهان عده‌ای ناجوانمردانه وارد عرصه خواهند شد و القا می‌کنند که خود را «شهیدان وطن» بنامیم، «وطن» متن، بطن و باور قلبی ما است.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قروین تصریح کرد: امروزه جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران از موانع گذشته است و باید غوغایی به پا کرد و بیان معارف جنگ را به این چند روز در فضای مجازی محدود نکرد.

وی با بیان اینکه به تعبیر حاج قاسم سلیمانی، حکومت عدل الهی و و اوج ویژگی‌های آن دوران، یکبار در دفاع مقدس متجلی شد، افزود: اکنون جامعه نیازمند این برادری‌ها و ایمان و ارادت‌ها است و باید تمامی ارزش ها و مفاهیم دفاع مقدس برای جامعه بازگو شود.

رفیعی آتانی اضافه کرد:باید مراقب باشیم که گرفتار ساختار فیزیکی جنگ نشویم چرا که با این نگاه، چیزی برای عرضه نخواهیم داشت.

این مسئول با بیان اینکه تابلوی قزوین در دفاع مقدس، بی جایگزین است، افزود: این تابلو جز برای قزوینی ها در هیچ جایی اتفاق نیفتاده و اتفاق نخواهد افتاد، شاید بتوان گفت کربلای چهار قزوینی‌ها عاشورای حسینی بود، ۱۸ رزمنده که برادر بودند و ۱۰۴ شهید قزوینی به خط زدند و بخشی تنها برگشتند و بخشی هر دو شهید شدند و یک نگاه به کربلای چهار قزوینی ها، چراغ راهی برای پیمودن مسیر است.

این مسئول عنوان کرد: در مورد عملیات کربلای چهار، ناگفته های زیادی وجود دارد و باید حقیقت کربلای چهار و شکست هیمنه‌ آمریکا در فضای مجازی پر شود. 
 
فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قروین‌ با اشاره به این موضوع که امروز صدام و ایادی او کجا هستند و شهدا کجا هستند؟ تصریح کرد: ما پیروزیم، چون در قله قرار داریم و شهدا به حقیقت رودخانه عاشورا پیوسته بودند.

رفیعی آتانی گفت: دیگر جنگی اتفاق نخواهد افتاد تا فرزندان این ملت همچون ابوترابی‌ها در چنگال اسارت صدام، معلم تربیت فرزندان این مرز و بوم بشوند، نمی دانیم خداوند چه معامله‌ای با جسم نحیف مرحوم علی اکبر ابوترابی کرده بود که برکت وجودش در تمامی اردوگاه ها احساس می‌شد. 

وی متذکر شد: ستاره بی‌جایگزین دیگر خلبان شهید حسین لشکری بود که ۱۸ سال بعد از پایان جنگ در اسارت دشمن ماند، سرلشکر شهید حسن‌‌پور، فرمانده بی‌بدیل عملیات خیبر در لشکر علی بن ابی‌طالب چه نبردی را به رخ کشید، به قول سردار محسن رضایی فرمانده سپاه وقت، شهیدان حسن‌پور و مهدی زین‌الدین جرات جنگیدن در روز را به سپاه دادند و باید این اسوه‌ها و ارزش ها برای جامعه امروز تبیین شود. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار