رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی:

حافظ و قدردان نهضت و غیرت شهدا و رزمندگان باشیم

«عتباتی» گفت: شهدا و ایثارگران برای دفاع از اسلام، و پاسداری از این مرز و بوم و دفاع از ناموس آحاد ملت و حاکمیت نظم، قانون و احکام اسلامی جانفشانی کردند و ما باید قدردان نهضت و غیرت آنها باشیم.
کد خبر: ۵۰۷۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹ - 21February 2022

عزت، استقلال، حیثیت کشور مدیون خون شهداست

به گزارش دفاع‌پرس از ارومیه، «ناصر عتباتی» رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی امروز (دوشنبه) در آئین استقبلال و تشییع پیکر پاک شهید گمنام که در زندان مرکزی ارومیه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: این یک حرکت بی‌نظیر بود که از آن می‌شود به عنوان یک برنامه تربیتی، فرهنگی و اصلاحی شاخص زندان بانی یاد کرد.

وی افزود: در حکومت اسلامی و زندان بانی اسلامی، نگاه به مقوله زندان مبتنی بر اعتقادات اسلامی و توجه به اصلاح و تربیت، با استفاده از ابزارهای تاثیر گذار است و این حرکت زیبا و پسندیده ای که امروز ما شاهد آن بودیم می تواند تاثیر معنوی زیادی در اصلاح و بازپروری مددجویان داشته باشد.

عتباتی گفت: ما تاسف می خوریم که نام این شهید بزرگوار را نمی دانیم ولی مقام معظم رهبری در پیامی که به مناسبت بازگشت شهدای غواص صادر فرمودند، از شهدای گمنام به عنوان گمنام در میان خاکیان و معروف در میان افلاکیان نام بردند، که به حق نیز چنین است.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: باید دانست که این شهید بزرگوار و همرزمانش برای دفاع از چه ارزشهایی، گرانبهاترین دارائی خود را که همانا جان، خون و هستی خودشان است را نثار کردند، این ایثارگران برای دفاع از اسلام، برای پاسداری از این مرز و بوم و دفاع از ناموس آحاد ملت و حاکمیت نظم و قانون و احکام اسلامی جانفشانی کردند، امروز عزتمان، استقلالمان، شرف و حیثیتمان مدیون خون شهداست و به برکت این ایثارگری ها است که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به این جایگاه رفیع، نه تنها در منطقه بلکه در عرصه بین الملل رسیده است.

عتباتی تصریح کرد: ما باید قدر دان این فرهنگ و نعمت باشیم، فرهنگی که ریشه در نهضت عاشورا و شهادت دارد و نسل به نسل و سینه به سینه منتقل شده تا به این جوانان و این زمان برسد، می بایست حافظ و قدردان این نهضت و غیرت بود.

این مقام ارشد قضایی استان ابراز داشت: امروز که در این زندان و در محضر یک شهید بزرگوار و محضر پرچم علی ابن موسی الرضا (ع) قرار داریم باید فرصت را مغتنم شمرد و قدر دانست و در حضور روح این شهید بزرگوار بین خود و خدای خود پیمان ببندیم و به خود قول بدهیم و از روح قدسی این شهید عزیز استمداد بجوییم که خداوند به همه ما کمک کند تا بر اساس معیارها و اصولی که اقتضای یک جامعه اسلامی است حرکت کنیم و به سمت یک زندگی سالم و به دور از هرگونه ناهنجاری و کج روی قدم برداریم.

عتباتی گفت:  همه باید خود را خانواده این شهید بزرگوار فرض کنند و نگذارند که در غربت ظاهری باشد و با روح شهداء، حاج قاسم عزیز و این شهید بزرگوار پیمان ببندند که دیگر خطا، لغزش و بزهکاری تکرار نشوند و به یاد داشته باشند که به برکت این خونهای پاک و جانفشانی ها است که ما شاهد ارتقاء و پیشرفت روز افزون نظام و حاکمیت و انقلاب هستیم و نباید طوری عمل کرد که شرمنده شهداء و خانواده های آنان شد و همه می بایست رهروان واقعی مسیر شهدا باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار