قبائل «رحبه» در مأرب علیه ائتلاف سعودی اعلام بسیج عمومی کردند

تعدادی از قبایل یمنی در شهر «رحبة» واقع در استان مأرب امروز در حمایت از ارتش یمن، اعلام بسیج عمومی کردند.
کد خبر: ۵۰۷۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵ - 22February 2022

قبایل «رحبه» در مأرب علیه ائتلاف سعودی اعلام بسیج عمومی کردندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، قبایل «مراد»، «بنی ضبیان» و «قیفة» در شهر «رحبة» در استان مأرب در حمایت از عملیات‌های اخیر نیرو‌های یمنی در عمق عربستان سعودی و امارات عربی متحده موسوم به «طوفان یمن» تجمع برگزار کردند.

پایگاه خبری انصارالله گزارش داد که شعار این گردهمایی، «مقابله تنش با تنش» نام داشت. افراد حاضر در این تجمع، از سکوت جامعه بین‌الملل در قبال جنایات ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی-آمریکایی به شدت انتقاد کرده و گفتند که این جنایات، در تضاد با منشور‌ها و قوانین بین‌المللی و حقوق بشری است.

در این تجمع استاندار مأرب و فرماندار شهرستان رحبه و شماری از شیوخ قبایل مذکور حضور داشتند. افراد حاضر در این گردهمایی در سطوح مختلف، اعلام بسیج عمومی کردند تا با ائتلاف متجاوز و مزدوران آن مقابله کنند.

این افراد با تأکید بر مقابله ملت یمن با تجاوزات ائتلاف مذکور، از نیروی هوایی یمن خواستند که حملات خود به دشمنان این کشور را افزایش دهند. در این تجمع از تمامی کسانی که فریب ائتلاف سعودی را خورده‌اند، خواسته شد که به آغوش میهن خود بازگردند.

این در حالی است که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اخیرا از سمت مواضع خود در کوه‌های «البلق الشرقی» و منطقه «الفلیحه» حمله نظامی گسترده‌ای به سمت مواضع ائتلاف سعودی در اطراف «وادی عبیده» داشتند.

پس از درگیری‌های شدید میان طرفین، نیرو‌های صنعاء موفق به پاکسازی منطقه راهبردی «عرق معزز» در جنوب غرب شهر مأرب شدند. ائتلاف سعودی در تلاش برای متوقف کردن پیشروی نیرو‌های صنعاء با حملات هوایی گسترده به چند منطقه در البلق الشرقی است.

منطقه عرق معزز از اهمیت راهبردی گسترده‌ای برخوردار است، زیرا محل تلاقی مسیر‌های امدادی اصلی برای بسیاری از جبهه‌ها در جنوب شهر مأرب به شمار می‌‎رود به نحوی که شهر «الجوبه» را به «وادی عبیده» و کوه‌های البلق الشرقی متصل می‌کند.

درگیری‌های استان مأرب به عنوان سرنوشت‌سازترین عملیات آزادسازی می‌تواند نتیجه جنگ یمن را مشخص کند. موفقیت‌های میدانی نیرو‌های مقاومت یمن در حالی است که طرف مقابل به طور عمده به حملات هوایی جنگنده‌های سعودی دلخوش کرده و تلاش دارد با استفاده از برتری هوایی پیشروی نیرو‌های دولت صنعاء را آهسته کند، به طوری‌که استان مأرب یمن این روز‌ها شاهد بیشترین تعداد حملات هوایی در مقایسه با چند ماه پیش است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار