شهید جهانی‌نیا: رضای خدا در جهاد و شهادت در راه اوست

شهید رضا جهانی‌نیا در قسمتی از وصیت‌نامه خود آورده است: «هم اکنون دو فکر در ذهن من است، جهاد در راه خدا و پیروزی اسلام بر کفر، شهادت در راه خدا. هرکدام از این دو مورد نصیب من شود خوشبختی خود را در آن می‌بینم و بدان راضی هستم، چون رضای خداوند در آن است.»
کد خبر: ۵۰۷۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۰ - 31March 2022

شهید جهانی‌نیا گفت: رضای خدا در جهاد و شهادت در راه اوست

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، شهید «رضا جهانی‌نیا» فرزند «محمد»، دوازدهم تیر ۱۳۴۰ در تهران دیده به جهان گشود و سرانجام در تاریخ ۲۳ بهمن ۱۳۶۱ در شلمچه به فیض شهادت نائل آمد.  

وصیت‌نامه شهید جهانی‌نیا

فقط به امید خدا و برای خدا به جبهه آمده‌ام و برای سربلندی اسلام و مسلمین و پیروزی امت مسلمان به رهبری زعیم عالی‌قدر امام خمینی ارواحنا له الفداء، خداوند ان‌شاالله اعمال را قبول فرماید و نیت ما را خالص نموده و این جان ناقابل ما را که از خود اوست و در نزد ما به امانت گذارده قبول فرماید.
خداوندا! شر ضربه زننده‌گان به اسلام را از سر اُمت کم کن

خداوندا! کسانی که در پوشش دفاع از خلق به اسلام و امت ضربه می‌زنند اگر قابل هدایت نیستند شر آنان را از سر مسلمین کم و کوتاه فرما.

خداوندا! کسانی که می‌خواهند روح اسلام را از ارگان‌های مردمی مانند دولت، مجلس، سپاه و ارتش بگیرند و نگذارند خط اسلام را بپیمایند رسوایشان کن.

هم اکنون دو فکر در ذهن من می‌باشد، جهاد در راه خدا و پیروزی اسلام بر کفر، شهادت در راه خدا. هرکدام از این دو مورد نصیب من شود خوشبختی خود را در آن می‌بینم و بدان راضی هستم، چون رضای خداوند در آن است.

جز برای خدا کار نکنید

امت قهرمان، چون گذشته جز برای الله کار نکنید و در یک جمله هدفتان خدا باشد، مکتبتان قرآن، رهبرتان امام خمینی، فرمانده اسلامتان امام عصر (عج‌الله) و آرزویتان ظهور مهدی (عجل‌الله) و نابودی کفر و منافقان باشد.

موضع نه شرقی نه غربی را حفظ کنید زیرا در این صورت موفق خواهید بود. بدانید که هیچ‌گاه با استعمار جهانی به توافق نخواهید رسید و همیشه با او در نبرد خواهید بود، استکبار جهانی ذاتاً تجاوزکار است و اگر امروز دَم از صلح و دلسوزی می‌زند فردا خیال به انحراف کشیدن انقلاب اسلامی را دارد، لذا با تمام نیرو و توان خویش با هر مزدوری که به سوی شرق و غرب می‌رود بجنگید و هیچ هراس به دل راه ندهید که باطل رفتنی است. از کسانی که متمایل به شرق و غرب هستند دوری کنید و طردشان نمایید، البته می‌دانم که نه شرقی و نه غربی را به معنی قطع کلیه روابط با کشور‌های شرق و غرب نخواهید پنداشت، بلکه به معنی زیر سلطه نرفتن و وابسته نشدن معنی خواهید کرد.

آنقدر بجنگید تا مکتب اسلام در تمامی نقاط جهان پیاده شود

آنقدر باید بجنگید تا مکتب اسلام در تمامی نقاط جهان پیاده شود و کشوری مستقل و اسلامی شویم و این راهی ندارد جز خودسازی، انقلاب درونی و کشتن هوای نفس که امید همیشگی من بوده و هست که بتوانم امام زمانی باشم و تنها راه خدا را بروم و فقط برای او کار کنم.

بازگشت همه به سوی خداست و چه بهتر که انسان جان خود را موقعی بدهد که برای اسلام مفید باشد، ما هم با این جان ناقابل به جنگ با کفر و نفاق برخواسته‌ایم که شاید مورد الطاف خلفیه خدا واقع شویم و به مقام شهادت که منتهای آرزوی هر حزب‌الهی است برسیم.

برای شهدا اشک مریزید که آنان زنده و جاویدند‌ای زندگان زمین! برای شهدا اشک مریزید که آنان زنده و جاویدند، بلکه برای خود گریه کنید که گرفتار زندگی دنیایی هستید. برای شهدا شادی کنید که آنان به آرزویشان رسیده‌اند و خوشحالند.

از زحمات پدر و مادر گرامی که موی خویش را در راه خدا و برای تربیت صحیح من سفید کردند حلالیت می‌طلبم.

هر یک از ما باید قدری از این سختی‌ها و مصیبت‌های زودگذر را تحمل کنیم تا هرچه زودتر ان‌شاالله شاهد تحقق یافتن وعده الله باشیم که مستضعفین را وارثان جهان ببینیم.»

منبع: نوید شاهد

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها