در تکریم ۴۰ شهید دفاع مقدس بر پا شد؛

افتتاح نمایشگاه طراحی و نقاشی پروانه‌های عاشق

نمایشگاه نقاشی «پروانه‌های عاشق» در گالری فکه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افتتاح شد.
کد خبر: ۵۰۷۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶ - 22February 2022

افتتاح نمایشگاه طراحی و نقاشی پروانه‌های عاشقبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نمایشگاه انفرادی «زینب شیخی» با عنوان پروانه‌های عاشق در گالری فکه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افتتاح شد. طراحی و نقاشی‌های این نمایشگاه با تکنیک ذغال است که چهره ۴۰ شهید دفاع مقدس و مدافع حرم را به نمایش گذاشته است.

«زینب شیخی» نقاش شهدا درمورد فعالیت ارزشی خود طی سال‌های اخیر اظهار داشت: نمایشگاه نقاشی شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم با عنوان «پروانه‌های عاشق»، شامل ۴۰ نقاشی از چهره شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم است.

این نقاش ادامه داد: سبک کار نقاشی با ذغال است و من بر این باور هستم که هر شهیدی داستانی دارد و بر اساس زندگینامه‌هایی که از شهدا مطالعه کرده بودم، تصویر شهید را انتخاب کردم. هر شهیدی حس خاص خودش را داشت و تلاش من معطوف به این بود که بتوانم حس قلبی‌ام نسبت به هریک از این شهدای عزیز را به مخاطب القا کنم.

وی افزود: «فرهنگ ایثار و شهادت» در کشور ما با انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آغاز شد و امروز با شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) ادامه دارد و یکی از وظایف خود می‌دانستم که با پرداختن به این فرهنگ در ترویج آن کوشا باشم و نام و یاد شهدا را زنده نگه دارم.

نمایشگاه پروانه‌های عاشق از امروز تا ششم اسفند در گالری فکه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به آدرس تهران، ونک، بزرگراه شهید حقانی، انتهای خیابان سرو برقرار است.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار