گذری به زندگی سرباز شهید «رضا میرزایی»؛

شهیدی که به دعوت سیدالشهداء (ع) لبیک گفت

شهید «رضا میرزایی» یکی از لاله‌های پرپر گلستان جهاد و شهادت است که در کسوت سربازی ارتش جمهوری اسلامی، با دعوت حضرت سیدالشهداء (ع)، خود را به کاروان عاشوراییان رساند.
کد خبر: ۵۰۷۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۴ - 26February 2022

شهیدی که به دعوت سیدالشهدا (ع) لبیک گفتبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، گلستان جهاد و شهادت مملو از گل‌های رنگارنگی همچون شهید «رضا میرزایی» است که عطر و بوی هر یک، فضای دلدادگی را از خود بی‌خود و عاشقان واله و شیدا را بی‌تاب نیل به مقصود واقعی می‌کند.

سراز شهید «رضا میرزایی» فرزند «مرادعلی» بیست و نهم شهریور سال ۱۳۵۰ در قم به دنیا آمد. وی بعد از پایان تحصیلات دوم ابتدایی به کار در مغازه پدرش پرداخت.

«رضا» با رسیدن به سن سربازی، در کسوت این لباس مقدس در ارتش، به خدمت در منطقه عملیاتی غرب کشور اهتمام ورزید و سرانجام در تاریخ ۷ اسفند سال ۱۳۶۹ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

دفعه آخر که برای مرخصی آمده بود، گفت: پدر و مادر! این‌دفعه شما استراحت کنید، من کار می‌کنم؛ چون من دیگر بر‌نمی‌گردم». به او گفتند: «این حرف‌ها چیست که می‌زنید؟»، گفت: «خواب دیدم که امام حسین (ع) مرا به کربلا دعوت کرده و گفته بیا پهلوی علی‌اکبر (ع) و من خوشحالم که باید بروم و شما نیز باید خوشحال باشید و اگر من شهید شدم، برایم گریه نکنید و مشکی نپوشید؛ زیرا من جایگاهم خیلی خوب است و اباعبدالله (ع) برایم دعوت‌نامه داده و باید بروم».

به پاس رشادت‌های این شهید «رضا میرزایی» و با پیگیری‌های کارکنان نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی، یکی از معابر خیابان «شهیدان دلجو» واقع در خیابان «امام خمینی (ره)» قم، به نام این شهید والامقام مزین شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار