معاون سیاسی استانداری بوشهر:

تاریخ مبارزه ملت ایران علیه استعمار برگ زرینی در میان کشورهای دنیا است

«ایرانی» گفت: تاریخ مبارزات ملت ایران علیه استعمار کهنه و امپریالیسم جهانی برگ زرینی از آزادیخواهی و ظلم‌ستیزی در میان کشورهای دنیا است و قطعاً نام مردم بوشهر و دلیران تنگستان در صدر آزادگان استعمارستیز به نیکی می‌درخشد.
کد خبر: ۵۰۸۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۲ - 23February 2022

تاریخ مبارزات ملت ایران علیه استعمار برگ زرینی از ظلم‌ ستیزی در میان کشورهای دنیا استبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، «محمد تقی ایرانی» امروز در آیین مراسم سالروز میلاد سردار جنوب شهید رئیسعلی دلواری اظهار داشت: سالروز میلاد سردار جنوب شهید «رئیسعلی دلواری» به روز دلوار نام‌گذاری شده است تا هر ساله جایگاه این سردار و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تبیین و معرفی شود.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر با اشاره به مبارزات رئیسعلی دلواری و مردم تنگستان و بوشهر علیه استعمار انگلیس گفت: تاریخ مبارزات ملت ایران علیه استعمار کهنه و امپریالیسم جهانی برگ زرینی از آزادیخواهی و ظلم‌ستیزی در میان کشورهای دنیا است و قطعاً نام مردم بوشهر و دلیران تنگستان در صدر آزادگان استعمارستیز به نیکی می‌درخشد.

ایرانی در ذکر ویژگی‌های شهید رئیسعلی افزود: رئیسعلی دلواری با معرفت دینی در کنار شجاعت و شهامت و شرافت از او چهره ملی ساخت که با رشادت وصف‌ناپذیر خود با دست خالی ولی توکل به خدای متعال و ایمان توانست با بسیج نیروی مردمی در مقابل ارتش تا بن دندان مسلح استعمار انگلیس بایستد و با تعداد اندکی در مقابل 5 هزار نیروی متخاصم مقاومت کرد و آنان را شکست داده وادار به عقب‌نشینی از بوشهر کند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر شهدا را ستاره‌های آسمان عزت و افتخار ایران اسلامی دانست و افزود: در این میان سرداران چون سورنا در مقابل روم در دوران باستان در مقابل لشگر غاصب اسکندر ایستاد و امام قلی‌خان پرتقالی‌ها را از بندر عباس اخراج کرد و ستارخان و باقرخان و میرزا کوچک و نادر مهدوی ستاره‌ها و سرداران هستند که مردم ایران به آنان افتخار می‌کند.

وی با بیان اینکه در دوران انقلاب هزاران شهید و صدها سردار عزت و آزادی و امنیت را برای ملت ما به ارمغان آوردند و نامشان در تاریخ ملت‌های مظلوم تاابد می‌درخشد خاطر نشان کرد: سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی اوج عزت ایران اسلامی و محبوب مظلومان لبنان و فلسطین و سوریه و یمن و عراق که هیمنه آمریکا را شکست داد و امنیت کشورهای اسلامی را با از بین بردن داعش و تروریست‌های بین‌المللی تأمین کرد.

معاون استاندار بوشهر با بیان اینکه رئیسعلی دلواری در زمانی قیام خود را آغاز کرد که در 3 جبهه باید می‌جنگید تصریح کرد: سردار بزرگ ملی مبارزه با استعمار از دریا با قوای استعمار انگلیس و همزمان با استبداد داخلی و حکومت سر سپرده محمدعلی شاه قاجار و در منطقه با عوامل استعمار و استبداد و خوانین وابسته که سعی در تضعیف قیام داشتند و همین عوامل نفوذی و نفاق از پشت به قیام رئیسعلی دلواری خنجر زدند.

ایرانی باتأکید بر توجه به جهاد تبیین بیان کرد: مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای در جهاد تبیین نسبت به نفوذی‌های داخلی که سرسپرده دشمن هستند بارها هشدار داده است و چهره منافقین و خائنین به ملت را معرفی کرده‌اند.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر اضافه کرد: درد اینجاست که دشمن اجنبی استعمارگر در مقابل قیام دلیران تنگستان مجبور به عقب‌نشینی و فرار می‌شود ولی ستون پنجم دشمن و منافقین خائن وطن فروش نقشه دشمنان را با شهادت رئیسعلی اجرا می‌کنند.

وی زنده نگه داشتن یاد و راه شهدا را مهمترین وظیفه نسل امروز دانست و تصریح کرد: تا هنگامی که آرمان‌ها و ارزش‌های والا شهدا حفظ شود و راه شهدا ادامه یابد، دشمن قدرت تهدید نخواهد داشت و این مهم با وحدت ملی و تبعیت از مقام معظم رهبری تحقق خواهد یافت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار