تشکیل جلسه قرارگاه راهیان نور دانشجویی چهارمحال و بختیاری

جلسه قرارگاه استانی راهیان نور استان چهارمحال و بختیاری در دانشگاه شهرکرد با حضور رؤسای دانشگاه‌های سراسر استان برگزار شد.
کد خبر: ۵۰۸۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶ - 24February 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، جلسه قرارگاه استانی راهیان نور با حضور روسای دانشگاه و فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

در ابتدای جلسه مرتضی کریمی فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی اظهار داشت: برگزاری اردو‌های راهیان نور به صورت حضوری به مدت ۷ روز از ۱۸ تا ۲۵ اسفند در اردوگاه‌های ویژه تدارک دیده شده و برای استان چهارمحال و بختیاری در محور جنوب انجام شده و اسکان زائران را در این منطقه شاهد خواهیم بود.

کریمی افزود: این حرکت معنوی که جزو تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی است، زمینه تحول روحی نسل آینده را به وجود آورده و در حقیقت بازنگری در ارزش‌ها و دستاورد‌های هشت سال دفاع مقدس خواهد بود.

وی ‌خاطر‌نشان کرد: این سفر معنوی می‌تواند برای نسل نوجوان و جوان ما زمینه‌ساز تغییر نگرش‌ها و بینش حقیقی نسبت به شهدا و ایثارگران را به وجود آورده و به نوعی درس مجاهدت ایثارگران و رزمندگان را به نسل‌های آینده منتقل کند.

‌کریمی گفت: امیدواریم آیین معنوی اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور زمینه آشنایی بیشتر دانشجویان و دانش‌آموزان را با سلحشوری‌های شهدا و ایثارگران و یادگاران هشت سال دفاع مقدس مهیا کند.

‌یاسر پیرعلی سرپرست دانشگاه شهرکرد هم در این نشست عنوان کرد: اردوی راهیان نور یک حرکت ملی بوده و مانند برنامه پیاده روی ایام اربعین حسینی تمدن ساز است و از همین روی نیازمند حمایت و توجه در سطح ملی است.

بررسی زیرساخت‌های لازم برای اعزام دانشجویان به اردوی راهیان نور مشروط به نظر ستاد ملی کرونا و میزان گسترش ویروس کرونا در استان‌های اعزام کننده و میزبان، برآورد هزینه‌های لازم به ازای اعزام هر دانشجو، ظرفیت‌های تخصیص یافته به هر دانشگاه برای اعزام دانشجو، بیان برنامه‌های فرهنگی مانند آشنایی با شخصیت و زندگینامه شهید علم الهدی، همچنین تدوین و تحویل برنامه‌های فرهنگی پیشنهادی دانشگاه‌های استان به دبیرخانه این قرار‌گاه در راستای بهره‌وری حداکثری دانشجویان از این سفر معنوی از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها