مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان خبر داد؛

تکمیل یادمان شهید «حبیب شریفی» در سوسنگرد

سردار مرادحاجتی از مراحل پایانی تکمیل یادمان شهید «حبیب شریفی» نخستین شهید جامعه فرهنگیان کشور در سوسنگرد خبر داد.
کد خبر: ۵۰۸۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹ - 25February 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، سردار سرتیپ دوم پاسدار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان روز گذشته (پنجشنبه) از مراحل پایانی تکمیل یادمان شهید «حبیب شریفی» نخستین شهید جامعه فرهنگیان کشور در سوسنگرد خبر داد.

وی در این خصوص اظهار داشت: متاسفانه به دلایل مختلف ساخت یادمان این شهید شاخص خوزستانی طی سال های اخیر مورد غفلت قرار گرفته بود که با پیگیری های به عمل آمده انجام این طرح به یک خیر خوزستانی واگذار شد.

سردار مرادحاجتی افزود: شهدای عزیز ما همه شاخص و محبوب دل مردم ایران اسلامی هستند و افکار عمومی برنمی تابد که نسبت به این شهدای عزیز که جانشان را فدای دین و نظام و انقلاب کردند، سهل انگاری صورت بگیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: وقتی مردم شهید پرور خوزستان می بینند که در بسیاری نقاط، ابنیه ها و ساختمان های مجلل اداری و سازمانی ساخته می شود، از اینکه یک یادمان شهید، چنین مورد کم مهری قرار بگیرد، به شدت گلایه مند می شوند و این تناقض همیشه آزاردهنده است.

وی متذکر شد: تمام جایگاه ها، صندلی ها و منصب ها مدیون همین شهید شریفی هاست که درس و کلاس و خانواده و زندگی را رها کردند و جان عزیزشان را فدای ملت و کشورشان کردند.

سردار مرادحاجتی بیان داشت: با همت یک شهروند عزیز خوزستانی ساخت یادمان شهید «حبیب شریفی» در سوسنگرد آغاز شد و هم اکنون این پروژه در مراحل نهایی قرار دارد. امیدوارم خیرین عزیز و متعهد کشورمان همانگونه که در امر مدرسه سازی پیشتاز هستند در حوزه شهدا نیز باعث تحولات خوبی در ساخت و تکمیل یادمان ها باشند.

شهید شاخص فرهنگیان کشور «حبیب شریفی‌راد» یکی از دلاورمردان عرصه هشت سال دفاع مقدس بود که ۲۰ تیرماه سال ۱۳۳۴ در سوسنگرد و در خانواده‌ای مذهبی و ارادتمند به قرآن و مسجد و مجلس حسینی به دنیا چشم گشود. وی در واپسین روز‌های مهرماه سال ۱۳۵۹ به پایان راه دنیا و آغاز راه شهادت می‌رسد و دیگر جسم زخمی‌اش زیر شکنجه‌ها تاب نمی‌آورد و به خیل دوستان و همرزمان شهیدش می‌پیوندد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار