اقدامات رژیم صهیونیستی مصداق آپارتاید علیه فلسطینیان

انتقاد‌های رژیم صهیونیستی و هم پیمانانش تاثیری بر اقدام عفو بین الملل مبنی بر آپارتاید توصیف کردن این رژیم ندارد و در هر صورت اقدامات این رژیم مصداق آپارتاید است.
کد خبر: ۵۰۸۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹ - 24February 2022

اقدامات رژیم صهیونیستی مصداق آپارتاید علیه فلسطینیان

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سازمان عفو بین الملل اخیرا گزارش جدید خود را درباره اقدامات رژیم صهیونیستی در قبال فلسطین منتشر کرد.

این گزارش با عنوان «آپارتاید اسرائیل علیه فلسطینیان: سیستم ظالمانه سلطه و جنایت علیه بشریت»، می ‎گوید «سازمان عفو ​​بین‌الملل در گزارش جدید و سرزنش آمیز خود اعلام کرد که مقام‌های اسرائیل باید به خاطر ارتکاب جنایت آپارتاید علیه فلسطینی‌ها پاسخگو باشند؛ این تحقیقات به جزئیات چگونگی اعمال سیستم ظلم و تسلط اسرائیل علیه مردم فلسطین در هر جایی که بر حقوق آن‌ها نظارت دارد، می‌پردازد؛ این شامل فلسطینی‌های ساکن در اسرائیل و سرزمین‌های فلسطینی اشغالی و همچنین آوارگان فلسطینی در کشور‌های دیگر می‌شود.»

به گزارش «میدل ایست مانیتور»، «با کوچکترین انتقادی از اسرائیل، بی نظمی به وجود می‌آید؛ روایت‌های استعماری اسرائیل که بر پایه پاکسازی قومی مردم فلسطین ساخته شده‌اند، در خشونت و در عین حال بسیار شکننده است، زیرا آنچه این شرکت استعماری را حفظ می‌کند، تخصص اسرائیل در انتشار و ترغیب جهان به اتخاذ لفاظی‌های امنیتی آن است.»

به همین دلیل است که بسیاری از دولت‌ها در سراسر جهان یا گزارش اخیر عفو بین‌الملل در مورد جزئیات آپارتاید رژیم صهیونیستی را رد کرده‌اند یا سکوت اختیار کرده‌اند.

در همین راستا، دفتر عفو بین‌الملل در اراضی اشغالی نیز از این گزارش انتقاد کرد و «مولی ملکار»، مدیر عفو بین الملل در اراضی اشغالی مدعی شد، سازمانی که «هدفش حمایت از حقوق بشر است، نباید خود را درگیر تعاریف نظری کند.»

با این وجود گزارش عفو بین‌الملل به تعاریف نظری مربوط نمی‌شود، اما اقدامات رژیم صهیونیستی در چارچوبی تعریف شده است که برای بیان آن ضروری است واژه آپارتاید لازم و ضروری است.

این گزارش مشکلی ندارد و برعکس، یک شکاف مهم را در بحث نقض بین‌المللی رژیم صهیونیستی پر می‌کند که باید دهه‌ها پیش توسط جامعه بین‌المللی مطرح می‌شد.

در مورد آنچه که باید تغییر کند؛ سیستم آپارتاید رژیم صهیونیستی نیاز به برچیدن کامل دارد.

رژیم صهیونیستی مدت‌هاست از این اطمینان خاطر که نقض‌هایش به‌عنوان اقدامات جداگانه و پراکنده مورد بحث قرار می‌گرفت، لذت می‌برد؛ ادامه شهرک سازی و تداوم تخریب منازل فلسطینیان از این دست اقدامات هستند.

نگارنده میدل ایست مانیتور، تاکید می‌کند «در نتیجه، مدت‌هاست که فلسطینی‌ها به اشتباه به‌عنوان جمعیتی تلقی می‌شوند که از نقض‌های متمایز و غیرمرتبط رنج می‌برند که سازمان ملل از طریق قطعنامه‌های غیرالزام‌آور به آن رسیدگی می‌کند.»

با فلسطینی‌ها به عنوان قربانیان دائمی و منفعل رفتار نمی‌شود، با این حال، جامعه بین المللی تمام تلاش خود را می‌کند تا صدای آن‌ها را خاموش کند.

منبع: میزان 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار