مراسم سالگرد خاکسپاری شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد

مراسم چهارمین سالگرد خاکسپاری دو شهید گمنام پردیس پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم، عصر امروز در تالار شهید یخچالی این دانشگاه واقع در بلوار الغدیر برگزار شد.
کد خبر: ۵۰۸۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷ - 24February 2022

مراسم سالگرد خاکسپاری شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، مراسم چهارمین سالگرد خاکسپاری دو شهید گمنام پردیس پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم همراه با رونمایی از یادمان این دو شهید عزیز با حضور دانشجویان بسیجی و جمعی از مسئولان دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم، ماشاءالله «شاهمرادی زاده» پیشکسوت دفاع مقدس و بازیگر فیلم هایی، چون معراجی‌ها و اخراجی‌های ۳، خاطراتی تلخ و شیرین از دوران حضور در جبهه و روایتگری در محافل و مجالس بازگو کرد و اظهار داشت: همه سرداران شهیدی که نامشان برده می‌شود، جوانان کوچه بازاری و دانشگاهی بودند و به آن مراتب بالا رسیدند.

وی افزود: جبهه فقط دعا و رزم و شهادت نبود، بلکه اتفاقات روزمره و طنز و خیلی رویداد‌های دیگر هم بود، اما فضای کلی، فضای سازندگی و خلوص بود به طوری که جوانان از ۱۰۰ روز جبهه، ۹۰ روز پا روی «من» می‌گذاشتند تا ۱۰ روز دیگر را بتوانند از روی «مین» رد بشوند.

پیشکسوت هنر و حماسه تصریح کرد: اگر ارزش‌هایی مثل دفاع مقدس تحریف شود و به درستی بیان نشود، شاهد معضلاتی همچون سگ گردانی و خیلی مشکلات دیگر در جامعه خواهیم بود.

وی گفت: تاثیر فیلم در جامعه خیلی زیاد است و دانشجویان تلاش کنند در این عرصه اثرگذار باشند.

شاهمرادی زاده تاکید کرد: پیام سردار شهید سلیمانی این است که هر کدام در هر جا حضور دارید، همانجا یک گردان باشید.

در ادامه مراسم، «هادی خادم الحسینی» از مداحان اهل بیت (ع) خاطراتی از شهید والامقام مدافع حرم «محمد اسدی» با نام جهادی «غلام عباس» بیان نمود و در وصف شهدا و توسل به حضرت ثامن الائمه (ع) مرثیه سرایی کرد.

اجرای گروه سرود انصارالحجه (عج) و پخش کلیپی از روایتگری سردار یکتا و سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص سردار سلیمانی، از بخش‌های مراسم بود.

در پایان، یادمان دو شهید گمنام دانشگاه علوم پزشکی با حضور حجت الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم و جمعی از مسئولان و دانشجویان بسیجی دانشگاه رونمایی شد.

دو شهید گمنام ۱۹ و ۲۰ ساله مربوط به تک دشمن در سال ۶۷ در زبیدات عراق و عملیات مسلم بن عقیل در مهر سال ۶۱ روز سی ام بهمن سال ۱۳۹۶ همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در پردیس پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم خاکسپاری شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها