امام جمعه سرپل ذهاب:

وضعیت اوکراین نتیجه اعتماد به ابرقدرتهای جهان است

حجت الاسلام «فاطمی‌نسب» گفت: حمله روسیه به اوکراین درس عبرتی برای کشور‌هایی است که به وعده‌های آمریکا و سایر ابرقدرت‌ها دل بسته اند.
کد خبر: ۵۰۸۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰ - 25February 2022

وضعیت اوکراین نتیجه اعتماد به ابرقدرتهای جهان استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت الاسلام «جواد فاطمی نسب» امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به مذاکرات هسته‌ای کشور اظهار داشت: مذاکرات نمایندگان کشور با کشور‌های ۴+۱ در شهر وین پایتخت اتریش در روز‌های حساسی است و تقریبا تمام موارد مربوط به ابعاد فنی کار بررسی شده است.

فاطمی نسب بابیان اینکه وجود یک اراده سیاسی در طرف غربی امروز بسیار مهم است افزود: توپ الان در زمین آمریکاست و تیم رسانه‌ای غربی‌ها خوب می‌دانند که تنها راه عوض کردن میدان و زمین بازی در جنگ رسانه‌ای و کشاندن موضوع به میان افکار عمومی است.

وی تصریح کرد: برنامه رسانه‌های دشمن امروز بر محدود بودن زمان و مذاکره مستقیم با آمریکا بعنوان گره گشای مشکلات باقیمانده مذاکرات متمرکز شده است.

خطیب جمعه شهرستان سرپل ذهاب در ادامه به تحولات اروپا و حمله روسیه به اوکراین اشاره کرد و گفت: حمله روسیه به اوکراین درس عبرتی برای کشور‌هایی است که به وعده‌های آمریکا و سایر ابرقدرت‌ها دل بسته اند.

فاطمی نسب افزود: اوکراین سومین قدرت هسته‌ای جهان بود و در یک توافقنامه در سال ۱۹۹۴میلادی بمب‌های هسته‌ای خودرا کنارگذاشت و در مقابل آمریکا و روسیه امنیت این کشور را تضمین کردند.

وی خاطرنشان کرد: روسیه امروز بخشی از خاک این کشور را تصرف کرده و آمریکا هم به تحریم روسیه و محکوم نمودن حمله روسیه بسنده کرده است و لذا بدون قدرت سخت تضمین و همچنین امنیت ازبین می‌رود.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب خاطر نشان کرد: وضعیت امروز اوکراین انسان را یاد ساده لوحی برخی می‌اندازد که می‌گفتند دنیای فردا دنیای گفتمان است نه دنیای موشک و خیال می‌کردند که امضای برخی شخصیت‌ها امنیت کشور را تضمین می‌کند.

فاطمی نسب در بخش دیگری از سخنان خود به شهادت امام کاظم (ع) اشاره کرد و ضمن تسلیت این ایام گفت: امام کاظم علیه السلام در طول ۳۵ سال دوران امامت خود همواره به دنبال مبارزه با ظلم و برقراری حکومت الله بود.

خطیب جمعه شهرستان سرپل ذهاب افزود: اسارت‌های بلند مدت و زندان‌های طولانی امام کاظم علیه السلام بیانگر خطرات و مشکلات بسیار زیادی است که وجود مبارک حضرت برای جریان طاغوت داشته است.

وی تصریح کرد: کوشش بی قید و شرط در راه خدا، نهراسیدن از مشکلات، نترسیدن از قدرت‌ها و جهاد و مبارزه در سراسر عمر خود از خصوصیات بارز امام کاظم علیه السلام است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار