امام جمعه زنجان:

اقتدار امروز ایران در مقابل آمریکا مدیون شهداست

آیت‌الله «خاتمی» گفت: اقتدار امروز ایران در مقابل آمریکا مدیون شهداست.
کد خبر: ۵۰۸۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲ - 25February 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با بیان اینکه اسفند در تاریخ انقلاب اسلامی ماه عجیبی است، اظهار داشت: شهدای فراوانی از جمله در عملیات کربلای ۵ در این ماه، تقدیم نظام جمهوری اسلامی شده است.

امام جمعه زنجان با اشاره به سالروز شهادت تعدادی از سرداران شهید کشور در اسفندماه افزود: از جمله این شهدا، سردار سرافراز شهید حمید باکری است که دوره‌های جنگ چریکی قبل از انقلاب در لبنان و فلسطین را دیده بود.

وی با بیان اینکه شهیدان باکری سه برادر بودند که هیچ نشانه‌ای از جسم و مدفن آن‌ها وجود ندارد، گفت: شهید علی باکری توسط ساواک به شهادت رسید، پیکر شهید مهدی باکری نیز هنگام حمل با قایق در اروندرود بر اثر اصابت خمپاره از بین رفت و پیکر شهید حمید باکری نیز در عملیات بدر در بین نیرو‌های دشمن باقی ماند.

خاتمی تصریح کرد: اقتدار و سربلندی امروز ما که آمریکا در برابر آن فقط رجزخوانی و تهدید می‌کند، به برکت خون مطهر شهداست که سه هزار و ۵۳۵ دسته گل از این شهدا از استان زنجان است.

وی با اشاره به ۱۸ اسفند، روز امور تربیتی و تربیت اسلامی که یادگار شهیدان رجایی و باهنر است، گفت: بزرگترین سرمایه مملکت، نیروی انسانی تربیت‌شده در چهارچوب دین، اخلاق و انسانیت است.

آیت‌الله خاتمی به قرار گرفتن در ایام پایانی ماه رجب و در پیش بودن سالروز مبعث پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و افزود: در قرآن کریم از بعثت پیامبر (ص) به عنوان یک نعمت بزرگ یاد شده است.

امام جمعه زنجان با تاکید بر رواج جاهلیت، ناآگاهی و بت‌پرستی در جامعه قبل از بعثت پیامبر (ص) تصریح کرد: پیامبر (ص) مبعوث شد تا به جامعه بگوید که بت‌ها موجود جامدی هستند که هیچ قدرتی ندارند و هیچ نفعی هم به شما نمی‌توانند برسانند، لذا تزکیه به معنای پاک شدن از گناه و نادانی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار