امام جمعه موقت بندر دیر:

قدر خون شهدا و خانواده‌های آنان را بیشتر بدانیم

«سعیدی» گفت: در دفاع مقدس و تاکنون که در مسیر حفظ اسلام و مسلمین در عرصه‌های مختلف دفاع از حرم‌ها و وطن و سلامت مؤمنین و مسلمین شهدای عزیزی به اسلام تقدیم کرده‌ایم و باید قدر خون شهدا و خانواده‌های آنان را بیشتر بدانیم.
کد خبر: ۵۰۸۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵ - 25February 2022

قدر خون شهدا و خانواده‌های آنان را بیشتر بدانیمبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «سید ابراهیم سعیدی» در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر با اشاره به برکات ماه رجب، اظهار داشت: آمادگی نفس برای مغفرت در ماه رجب بسیار بالاتر از ماه‌های دیگر است و خداوند توجه ویژه ای به توبه کنندگان دارد.

امام جمعه موقت بندر دیر با تاکید بر استفاده از فیوضات ماه رجب، گفت: دعاها، روزه‌ها و زیارات ماه رجب محکی برای سنجیدن خود ما است که آیا توانسته‌ایم اهل ذکر و به خدا نزدیک شویم.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت سردار حمید باکری، ادامه داد: در جریان نهضت حضرت امام خمینی (ره) و قبل از پیروزی انقلاب تا ایام مبارزه با طاغوت و پیروزی انقلاب و بعد از آن در دفاع مقدس و تاکنون که در مسیر حفظ اسلام و مسلمین در عرصه‌های مختلف دفاع از حرم‌ها و وطن و سلامت مؤمنین و مسلمین شهدای عزیزی به اسلام تقدیم کرده‌ایم و باید قدر خون شهدا و خانواده‌های آنان را بیشتر بدانیم.

سعیدی عنوان کرد: گاهی افرادی متأسفانه غفلت کرده و مسائلی را مطرح می‌کنند که شایسته نیست؛ هرچیزی در مخیله و ذهن ما حرکت کند شاید توجیه داشته باشد اما آرمان‌های امام و شهدا و اسلام و اهداف انقلاب اسلامی را به هیج وجه نمی‌توانیم درباره آنها ایجاد ذهنیت کنیم و برای همه مردم و مسئولین ما مسئولیت سنگین است.

وی افزود: در سخن گفتن‌ها و اظهارنظرها و برخورد و خدمت رسانی به مردم اگر ما به زحمتی می‌افتیم این مسئله را مدنظر داشته باشیم که شهدا هشت سال در دفاع مقدس جنگیدند و بعضی از آنها هنوز مفقودالاثر هستند و خانواده‌های آنها چشم انتظار هستند، بنابراین اگر ما رفاه و آسایش و تجمل گرایی و امثال اینها را در نظر بگیریم و مقداری مشکل را متقبل نشویم و به راحتی از آرمان‌های شهدا دست بکشیم، ظلم است.

امام جمعه موقت دیر گفت: اگر کسی با این فکر و ایده هست که او باید راحت باشد، سخت در اشتباه است زیرا عموم ملت در جنگ تحمیلی و بعد از آن در برابر تحریم‌های کمرشکن دشمن ایستادگی کردند تا خط امام و شهدا با پیروی از منویات مقام معظم رهبری حفظ شود.

وی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی با تقوا و اخلاص و ارادت به اهل بیت و پیروی از پروردگار به این مقام رسید و توانست با هم افزایی و استفاده از همه ظرفیت‌های مادی و معنوی بر داعش و مستکبرین حامی آنها در منطقه و غرب غلبه کرد.

سعیدی یادآور شد: جامعه ما با توسل به اهل بیت و پیروی از امیرالمومنین (ع) باید با معنویت و افزودن و تقویت اعتقادات خود را برای مبارزه با همه مشکلات آماده کنند.

وی با تسلیت سالروز شهادت امام کاظم (ع)، افزود: شاید آزادگان ما بتوانند بخشی از سختی‌ها و مشقات این امام بزرگوار در زندان را درک کنند.

خطیب جمعه دیر ابراز کرد: امام با وجود سختی‌های زندان از مبارزه دست برنمی دارد و تبیین و روشنگری می‌کرد و از وظیفه اش دست نکشید.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین، افزود: در حالی که دشمنان به دنبال به انحراف کشیدن ذهن بشریت هستند همه کسانی که تریبون دارند باید مبانی انقلاب را تبیین و نسبت به یاسی که دشمن بر ملت وارد می‌کند روشنگری کنند، بنابراین همه آحاد مردم و ما مسئولین باید برای جهاد تبیین اثربخش و منظم همراه با منطق و یقین تلاش کنیم.

امام جمعه موقت بندر دیر با تبریک روز امور تربیتی و تربیت اسلامی، بیان داشت: امیدواریم ما از این روز و مناسبت این تصمیم را بگیریم با تبیینی که انجام می‌دهیم برای انقلاب سلیمانی‌ها تربیت کنیم و با تربیت نیروهای کارآمد و مؤمن و متدین و انقلابی زمینه را برای ظهور تمدن اسلامی فراهم کنیم.

وی درباره روز ملی حمایت از مصرف کننده، اضافه کرد: با رعایت اصول و استانداردها و کنترل شرایط راهی پیش گرفته شود که حقوق مصرف کنندگان است راهی پیش گرفته شود که حقوق آنها در همه ابعاد پزشکی و اقتصادی و بهداشتی و … رعایت شود.

سعیدی با تبریک مبعث پیامبر اسلام (ص)، عنوان کرد: پیامبر با اخلاق و رفتار و معجزه آسمانی و کتاب خدا اسلام کامل را به بشریت عرضه داشتند تا بشریت برای ظهور امام زمان (عج) آماده شود.

وی گفت: بعثت پیامبر به یک روز و دو روز و یک سال و صد سال و یک قرن نیست و تا قیام قیامت اثر این بعثت ظهور و بروز خواهد داشت.

امام جمعه موقت بندر دیر اظهار کرد: اخیراً آمریکا با شکست در سوریه و عراق و یمن و کشورهای اسلامی نقشه‌ای طراحی کرد که جبران کند و آن ایجاد فتنه بین روسیه و اوکراین است.

وی افزود: مسئولین کشور ما هم اعلام کردند که راه حل نظامی هیچ وقت راه درستی برای حل مناقشات و اختلافات نیست و این مسائل باید از طریق دیپلماسی و پیگیری‌های سیاسی حل شود.

سعیدی تاکید کرد: اگر ناتو و غرب و آمریکا مدعی دموکراسی و رعایت حقوق بشر هستند بدانند اولین کسی که در این جنگ‌ها ضربه می بیند نوع بشر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار