امام جمعه اهرم:

امام کاظم (ع) عمر شریفشان را در تبیین مساله امامت گذاشتند

«پهلوزاده» گفت: امام کاظم (ع) دائما در حال مبارزه بودند برای اینکه اسلام را به مردم معرفی کنند ایشان تمام عمر شریفشان را در راه تبیین و تبلیغ مساله امامت گذاشتند.
کد خبر: ۵۰۸۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹ - 25February 2022

امام کاظم (ع) تمام عمر شریفشان را در راه تبیین و تبلیغ مساله امامت گذاشتندبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «حبیب پهلوزاده» در خطبه‌های این هفته شهر اهرم اظهار داشت: تقوا و توحید محوری تنها برای مسجد و اماکن مقدس نیست، تقوا و پرهیزکاری، تنها برای امور شخصی و فردی نیست بلکه تقوای شخصی و ساختن افراد و تربیت آنها چه در خانواده و چه در مراکز تربیتی مثل مدارس و حوزه‌ها و دانشگاه‌ها؛ همه و همه مقدمه تربیت اجتماعی و تربیت سیاسی است.

امام جمعه اهرم گفت: جامعه‌ای که بر محور تربیت توحیدی باشد چه در امور شخصی و چه اجتماعی، آن جامعه در همه زمینه‌ها به عدالت نزدیک خواهد شد.

وی با گرامیداشت هشتم اسفند آغاز هفته تربیت اسلامی اظهار داشت: تربیت در همه ابعاد آن اگر توحید محور و خداپسندانه باشد، جامعه‌ای امیدوار خواهد بود و تن به ذلت نخواهد داد و در مقابل تمام مستکبران عالم خواهد ایستاد و به شهادت در این مسیر افتخار می‌کند.

پهلوزاده بیان کرد: مسئولین نسبت به تربیت بر مبنای قرآن اهتمام لازم داشته باشند چرا که آینده انقلاب و کشور با تربیت توحید محوری آباد خواهد شد.

وی افزود: کشورهایی که در روش‌های آموزشی پیشرفته هستند اما در پرورش و تربیت انسان‌ها موفق نباشند، جامعه بشری را به انحطاط خواهند کشید. همین‌جا جا دارد از مجموعه‌های پرورشی و تربیتی خاصه آموزش و پرورش تقدیر و تشکر کنیم.

امام جمعه اهرم یاد آور شد: در سیر تربیتی آموزش و پرورش آنچه شایسته یک حکومت دینی و انقلابی است با ریل گذاری‌های دهه‌های اخیر و لجبازی غرب گراها و با اجرایی کردن سند منحوس ۲۰۳۰ مسیر تربیت فرزندان این کشور را مسموم کردند و خیانتی که در منحرف کردن شیوه تربیتی فرزندان و آینده سازان این مملکت انجام دادند معلوم نیست کی این خیانت‌ها جبران واصلاح شود.

وی گفت: فرهنگیان دلسوز و معلمان و دبیران پرورشی لازم است مسیر تربیت را در عمل، قرآنی کنند که با گفتار و با نوشتن، تربیت محقق نمی‌شود. مربی و معلم خودش باید قرآنی باشد، مسجدی باشد در مراسم دینی و انقلابی «مرد میدان تربیت» باشد تا دانش آموز هم عملش و رفتارش قرآنی و انقلابی باشد.

پهلوزاده بیان کرد: ۲۶ رجب سالروز شهادت حضرت امام کاظم، موسی بن جعفر علیه السلام است این مصیبت را خدمت شما شیعیان آن حضرت تسلیت عرض می‌کنیم. امام کاظم علیه السلام دائم در حال مبارزه بودند برای اینکه اسلام ناب را به مردم معرفی کنند نه اسلام سازشکار و مسامحه گر. تمام عمر شریفشان را در راه تبیین و تبلیغ مساله امامت گذاشتند. امامت هم یعنی شکوفا کردن همه ابعاد دین ذیل حکومت اسلامی. به همین خاطر دشمن، ایشان را به مدت طولانی زندانی کرد.

وی خاطرنشان کرد: امامی که در قعر زندان‌های تاریک توسط سندی بن شاهک یهودی شکنجه می‌شدند در حدی که ساق پای مبارک ایشان بخاطر حلقه‌های زنجیر زخم شده بود. امام کاظم علیه السلام با مهندسی فرهنگی و تربیت و کادرسازی برای فقه شیعه و حکومت اسلامی شاگردانی را تربیت کردند که تا به امروز به برکت ائمه علیهم السلام و پویایی فقه اهل بیت؛ زمان امام صادق و امام کاظم علیهما السلام به عنوان «عصر طلایی شیعه» نام می‌برند. ان شاء الله بتوانیم در این مکتب دینی و انقلابی مایه زینت ائمه باشیم نه مایه سرافکندگی.

امام جمعه اهرم ادامه داد: ۲۷ رجب سالروز مبعث خاتم انبیا حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه وآله است. این عید را به شما عزیزان تبریک عرض می‌کنم. مبعث پیامبر، خط بطلانی بود بر دوران جاهلیت اولی و شروعی برای نظام احسن الهی و حاکم کردن عقلانیت دینی برای مبارزه با جاهلیت دوران مدرن امروز و زمان ظهور که شدیدتر از جاهلیت عصر بعثت است.

وی تاکید کرد: حضرت امام رضوان الله تعالی علیه می‌فرمایند: روز مبعث رسول اکرم در سرتاسر دهر «من الازل الی الابد» روزی شریف‌تر از آن نیست برای اینکه حادثه‌ای بزرگ‌تر از این حادثه اتفاق نیفتاده.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار