مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان «طاهری» و «شعبانی» در قم

مراسم پاسداشت یاد و خاطره شهیدان «طاهری» و «شعبانی» و شهدای عملیات والفجر ۸، امروز در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم برگزار شد.
کد خبر: ۵۰۸۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۷ - 25February 2022

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان «طاهری» و «شعبانی» در قمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، مراسم پاسداشت یاد و خاطره شهیدان «محسن طاهری» و «مصطفی شعبانی» با حضور خانواده معظم شهیدان و پیشکسوتان جهاد و شهادت در قطعه شهدای والفجر ۸ گلزار علی بن جعفر (ع) قم برگزار شد.

سردار «حسین کاجی» راوی پیشکسوت دفاع مقدس و مسئول موسسه حماسه ۱۷، طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: مزار شهدا دارالشفای عاشقان است و گلزار‌های شهدا جزو مقدس‌ترین اماکن محسوب می‌شوند؛ در مزار شهدا خبر‌های بسیاری است اگر چشم خود را نگه داریم متوجه آن خواهیم شد.

وی افزود: شهدا زنده اند و از کار مردم گره گشایی می‌کنند؛ تمام ارتش‌های دنیا می‌گفتند عبور از اروند محال است، ولی رزمندگان ما از اروند عبور کردند.

کاجی ادامه داد: امروز ما پشت رودخانه مشکلات زندگی گیر کرده ایم، باید ببینیم شهدا چه ویژگی‌هایی داشتند که کار‌های نشدنی را اجرایی کردند.

وی تصریح کرد: از ویژگی رزمندگان دفاع مقدس توکل بر خدا بود و لذا هر جا که بر خدا توکل کنیم، عبور از مشکلات آسان می‌شود.

«محسن ستاری» پیشکسوت دفاع مقدس و همرزم شهدا نیز گفت: بعد از آزادسازی خرمشهر بین مسئولین اختلاف نظر بود که آیا جنگ ادامه پیدا کند یا به اتمام برسد، ولی نظر امام این بود که جنگ فرسایشی نشود، ولی طوری نشود که از آن طرف دشمن دوباره به ما حمله کند.

وی افزود: امنیت امروز کشور مرهون خون شهداست و لی امروز درگیر جنگ شناختی و ادراکی هستیم؛ گروهی گذشته را زیر سوال می‌برند و از آینده ناامید هستند، لذا باید با جهاد تبیین به مصاف دشمن برویم.

این مراسم با خاطره گویی جانباز سرافراز «محمد سوری» پیرامون شهیدان طاهری و شعبانی و مرثیه سرایی حجت الاسلام شعبانی در آستانه سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) ادامه یافت.

«محسن طاهری» و «مصطفی شعبانی» از نیرو‌های بسیجی لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) بودند که در چهارم اسفند سال ۱۳۶۴، عملیات والفجر ۸، در منطقه فاو به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار