همرزم شهید اسماعیل معروفی:

حاج اسماعیل معروفی شهید زنده بود

«ابوترابی» گفت: حاج اسماعیل معروفی در عملیات «کربلای یک» در کنار شهید «بهمن نجفی» به درجه جانبازی نائل آمد و تا آخر عمر خود به‌عنوان یک شهید زنده، زندگی کرد.
کد خبر: ۵۰۸۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵ - 26February 2022

حاج اسماعیل معروفی شهید زنده بودبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید محمد ابوترابی» همرزم سردار شهید حاج اسماعیل معروفی در دوران دفاع مقدس، در مراسم تشییع پیکر مطهر این شهید والامقام که امروز (شنبه) در امامزاده علی‌اکبر (ع) چیذر برگزار شد، اظهار داشت: فتنه کردستان که آغاز شد، حاج اسماعیل معروفی از اولین مردانی بود که بدون حمایت‌های دولت‌های وقت به این سرزمین پای گذاشتند و در کنار جاویدالأثر حاج احمد متوسلیان نگذاشتند این قطعه از خاک و ناموس کشور توسط مزدوران اجنبی لگدمال شود.

وی با بیان این‌که رزمندگان تهرانی خصوصاً رزمندگان گردان حضرت قاسم (ع)، صحنه‌های حماسی که حاج اسماعیل معروفی رقم زد را همیشه به یاد دارند، گفت: وی تا آخرین لحظه‌های نبرد صحنه را ترک نمی‌کرد و لحظه‌به‌لحظه در کنار رزمندگان بود.

همرزم شهید حاج اسماعیل معروفی، عملیات «خیبر» را اوج مجاهدت‌های این شهید والامقام دانست و تصریح کرد: گردان حضرت قاسم (ع) یکی از گردان‌های مؤثری بود که نگذاشت جزیره «مجنون» سقوط کند.

وی ادامه داد: در ورودی جزیره «مجنون» عراقی‌ها به جزیره وارد می‌شدند و در حالی که گردان دور خورده و شرایط با وجود گلوله‌های دوشگا و تیرهای مستقیم تانک‌ها بسیار سخت بود، حاج اسماعیل معروفی بلند شد و روی دژ ایستاد و رزمندگان را به مقاومت فراخواند و به تانک‌ها حمله کردند.

ابوترابی با بیان این‌که حاج اسماعیل معروفی در عملیات «کربلای یک» در کنار شهید «بهمن نجفی» به درجه جانبازی نائل آمد و تا آخر عمر خود به‌عنوان یک شهید زنده، زندگی کرد، بیان داشت: زمانی که شهدا در صحنه جا می‌ماندند، نمی‌دانستیم که قرار است هر چندوقت یک‌بار برگردند و ارزش‌ها و قول‌هایی که به امام خمینی (ره) و شهدا دادیم را به ما یادآوری کنند و حاج اسماعیل معروفی نیز شهید زنده‌ای بود که در میان ما می‌زیست.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار